:: JOM BELAJAR BAHASA PERANCIS ::

salam to all geng kipas susah mati blogger sekalian. kowang macam mana?? sihat?? aku harap korang sihat selalu. so entry kali ini aku nak ajar korang bahasa perancis. ye la untuk semester kali ini aku kena belajar bahasa france so aku nak kongsi pengetahuan aku dengan korang.belajar france ini aku rasa macam belajar potion dalam cerita harry potter pula..memang sejebik  sebiji. well sharing is caring right?? so jom dengar cikgu nak ajar bahasa perancis...



uish mr potter dah bertukar jadi miss hermoine granger
BONJOUR
HELLO,SELAMAT PAGI

ALLO
=HELLO ( PERBUALAN TELEFON ) 

BONSOIR
= SELAMAT PETANG

AU REVOIR
= SELAMAT TINGGAL

BONNE NUIT 
= SELAMAT MALAM

EXCUSEZ-MOI
= MAAFKAN SAYA

 S'IL VOUS PLAIT
= SILA

MADAME
= PUAN

MONSIEUR
= ENCIK

JE M'APPLE
= NAMA SAYA IALAH

JE
= SAYA

TU
= AWAK

JE AIME 
= SAYA SAYANG...

COMMENT VOUS APPELEZ VOUS 
= APAKAH NAMA AWAK?

TO BE CONTINUED.....

 so anak-anak murid kelas ini setakat ini sahaja. kita sambung minggu depan.jangan lupa practise ok!!

yang memberontak dengan ekzos:: Khai Artz-Far @ Putera TESL 

::bebot menderum:: bonne nuit!!

6 comments:

Mata Pena Fadz said...

bonjour...
je mappelle fadz...
echante...
anyway...sy pown sem lalu amik france....loooiiiikkkkee entry ni... :)

k-artz chasez said...

@Mata Pena Fadz merci!! je mappelle dominique... merci!!!!

Hanim Mahali said...

susahnya mau sebut... nak sebut kat orang lain takut kena gelak salah sebut... buat video mst lagi best nak belajar ^_^

k-artz chasez said...

@Hanim Mahali hahhaa akn dibuat thanks yer atas suggestion..

Anonymous said...

je taime..lol

Anonymous said...

teringin nak mendalami bahasa perancis ni :)