Total Pageviews

:: KENAPA AKU SUKA BLOG MEREKA PART 1 ::

woot ~ woot..terhegeh - hegeh giler aku harini. as - salam to all brader dan sistah yang sudi lagi ziarah blog merapu aku ni . hari ini aku tergerak nak taip entry pasal blog - blog yang kalau tak singgah sehari macam tak up-to-date pula. blog - blog dorang bukan setakat mempunyai maklumat tapi kadang - kadang gaya dorang bercerita memang kelakar sampai satu tahap tu aku boleh mengilai sorang - sorang depan laptop. kalau korang perasan blog - blog yang menjadi tatapan aku setiap hari ada disebelah kanan korang yang tertulis "BLOG SIFU DAN TONGGA " alah yang dekat tepi tu...kalau korang tak perasan gak better korang buat medical check up cepat - cepat . ok cukup aku dah mengarut panjang dah ni. buat pengetahuan korang aku addicted dengan blog dorang ni bukan sebab dorang ni popular , tapi disebabkan gaya dorang bercerita memang dekat di hati. cewahhh iklan tv9 la pula.

ok aku mulakan dengan blog abang ben kite, iaitu blog ben ashaari .kenapa aku suka blog dia ? sebab dalam blog dia sarat dengan tips buat blogger - blogger baru dan lama. walapun dia punya followers beribu- ribu namun dia tetap maintain dan menganggap dirinya seperti blogger - blogger biasa juga .


 ternyata semua tu memang betul bila aku berkesempatan berjumpa dengan abang ben masa gathering cikgu blogger tempoh hari ( rujuk entry gathering cikgu blogger )  .orangnya memang peramah dan masa tu pun sempat lagi memberi kiteorang tips dan nasihat sebagai blogger. kalau korang tak percaya korang tengok salah satu entrynya yang bagi tips buat blogger.

antara tips dan pengalaman ben ashaari buat tatapan dan rujukan buat blogger.

pendek kata memang blog dia best dan penuh dengan informasi. buat korang yang tak tau sape dia. silalah serang blog beliau..mesti "terkezut" kejap. ok individu dan blog yang menjadi pujaan hatiku yang seterusnya adalah blog Bro Framestone . 1st bila jumpa dia perghh nampak macam cikgu disiplin. tapi bila dah kenal , sembang dengan dia barulah kita tahu yang dia ni peramah giler. dia ni pun macam ben ashaari jugak, tak kedekut kongsi pengalaman dan nasihat.


 kenapa aku minat blog dia? walaupun hanya dengan  "tweet" tapi isinya penuh dengan maklumat dan menyedarkan kita sesuatu benda . memang tak rugi kalau korang singgah dan berkongsi pendapat dengan Bro Framestone. melalui perbincangan inilah korang akan dapat something yang dipanggil pengetahuan. sebab tu aku kata blog dia menyedarkan kita sesuatu benda. blog Bro Framestone, wa caya sama lu... hahahaa....

Blog seterusnya yang menjadi mangsa aku serang setiap hari adalah blog Solihin Zubir . aku minat blog dia bukan sebab dia duduk " sedaerah" dengan aku tapi sebab hasil karya blog dia memang gempak! memang sesuai dengan tagline dia " ada masa kita melawak , ada masa kita serius " 


. ditambah pula dengan template hijau fuhh memang sejuk mata memandang. aku tabik dia sebab dalam diam , dia dah berjaya curi perhatian bloggers dan readers hanya dengan menggunakan taktik deria ke 6. hebat juga orang - orang utgha nih. blog dia memang kadang mengandungi  ayat - ayat kontroversi ,  kalau korang tak baca sampai habis korang tak akan tahu sebenarnya ayat kontroversi tersebut merupakan cerita atau pengajaran daripada beberapa patah perkataan sebab itu aku katakan yang solihin zubir berjaya tarik perhatian hanya dengan menggunakan taktik deria ke 6. satu perkataan yang boleh aku kata pasal blog solihin zubir ialah  "all in 1" sebab semua maklumat , perkembangan boleh didapati blog solihin zubir

solihin zubir menggunakan " attention grabber " untuk membuka pemikiran kita seluas - luasnya.



korang pernah tengok header kat atas tu? itulah header cik si lampu neon. aku tak tahu pun yang sebenarnya si lampu neon ini adalah seorang cik mek molek yang digelar perempuan ! aku baru tahu masa gathering tempoh hari bila dia memperkenalkan diri dengan mengatakan " nama url blog saya http://www.silampuneon.com/"tidakkkk dia adalah seorang perempuan . aku suka jenguk blog dia sebab penuh dengan pengajaran dan maklumat yang mengajar kita tempuhi liku - liku hidup . macam mana dia mengajar dengan penuh ketabahan boleh dilihat pada gambar yang diletakkan pada blog si lampu neon. yer la aku kan bakal menjadi seorang pendidik so melalui blog si lampu neon sedikit sebanyak aku memperolehi sesuatu, kan ? perkataan yang aku boleh terjemahkan untuk blog si lampu neon ialah ; menarik, bermanfaat dan kreatif dari segi intelektual . 

so sekian saja entry aku bahagian satu. kalau nak tau lebih lanjut korang terjah je blog dorang. sebab tangan aku ni tak larat dah nak taip entry maklumlah tangan sakit. so untuk next entry nantikan entry pasal darkbatman , kembatolo , afiq bukhari , dunia.ku.dunia.cikgu. sekian saja..As- salam....

yang memberontak dengan ekzos :: Khai Artz-Far @ Putera TESL 

::bebot menderum :: mood untuk blogging dah semakin pudar.huhuhhuhu


6 comments:

Solihin Zubir said...

Ya Allah..
tersenyum lebar baca entry ni..
kembang semangkuk.. haha..
adeyhh.. rsa segan la plak sebab aku rsa tak layak diberi pujian mcm tu..
aku hnya blogger picisan..
tp terima kasih byk2 la sebab sudi terjah blog aku hari2..

dan hari ni baru aku taw yg aku terguna deria ke6 dan attention grabber.. suma tu tak disengajakan tnpa disedari.. hehe..
makaseh byk2..

errr... kita satu daerah pokok sena ka?

Anonymous said...

blog2 yg hebat :)

khai artzfar said...

@Solihin Zubirhahaaaha sama2... ya la aku pun duk pokok sena gak

khai artzfar said...

@Wyna Nubiesyup mereka ni bleh diktkan the best of the best la..blogger yg sdang meningkat naik

cikmas said...

yup, mereka mmg hebat! kamu pun hebat khai :)

khai artzfar said...

@cikmashahaa smua ni berkat pertolongan cik mas