Total Pageviews

KENAPA RAMAI YANG "LIKE" STATUS FACEBOOK KORANG ?

Assalamualaikum....
kepada pembaca sekalian,terima kasih sebab buka lagi blog aku.aicehh dah macam surat cinta pula.ok dah lama tak menggedik tulis macam ni. pasal tajuk kali ini. memang sesuai bebenor kita story - mory. status di facebook ramai yang dah tau fungsinya. ada yang post sebab nak luahkan perasaan ,ceritakan isu semasa dan lain - lain.oh yer ramai yang tertanya - tanya kenapa orang "like" status facebook ni kan? sebenarnya ada banyak tanggapan masing - masing terhadap status orang itu. korang nak tau antara sebab - sebab dorang ni "like" bebenor status korang atau orang lain? jom kite tengok...

  • status korang ayatnya sangat best , berguna dan mantap 

buat korang yang buat status cemerlang , gemilang dan terbilang tu, confirm ramai yang "like". tak kiralah korang reka atau copy ayat tu, tetap akan menarik perhatian orang untuk membacanya. tambah - tambah lagi kalau buat status yang berilmiah. aku mengaku aku sendiri suka "like" status yang sedemikian rupa.sebab status itu sangat berguna!

  • korang cantik atau hensem

buat mereka  yang mempunyai rupa yang menarik tu, memang tak hairanlah sikit punya status pun, mesti ada yang like punya. yer la muka dah segak , buat status tengah lipat baju pun mesti ada yang 'like'.  baik lelaki hensem , perempuan cantik , dua - dua jenis individu ni mesti ramai yang 'like' status dorang.

  • kawan - kawan facebook korang memang kaki "like"

kalau dah kawan - kawan facebook korang mencecah 2,3K lebih ,jangan hairan kalau korang terkena, korang buat status, dia 'like' , korang komen pun dia 'like'. boleh dikatakan hampir semua yang korang buat di facebbok tu dia akan 'like'. kalau orang yang berlainan yang 'like' masih boleh diterima lagi , tapi kalau dah orang yang sama je, memang dia layak diberi anugerah 'like' terbanyak atau mungkinkah dia minat kat korang????

  • korang seorang selebriti



haaa kalau yang ini memang tak dinafikan. kalau korang retiss artis macam justin bibir , popular di sekolah, tempat kerja ataupun dikolej memang akan ramai yang 'like'. maklumlah bila dah popular mesti ramai yang minat nak tahu perkembangan , status terkini dari orang yang #hotsetuff kan??



pendek kata. sebenarnya tak ada impak keburukan pun bila kita 'like' status orang, bergantung kepada setiap orang bagaimana tanggapan 'like' tu, dah nama pun 'like' mesti la orang suka kan.



dalam berfacebook tu jangan sampai lalai pula. utamakan yang penting dahulu barulah online. alang - alang dah baca tentang 'like'  tu apa kata korang 'like' page aku. boleh kan?  sekian saja entry aku kali ini.As - Salam. chow bebeh!!


::bebot menderum ::I LOIKEE!!

3 comments:

Fatimah Az-Zahra Norazman said...

sangat menarik. LIKE*

khai artzfar said...

@Fatimah Az-Zahra Norazmanthankss

Mikah Lurima said...

baeeeekk punya cara nak market blog sendiri. hahaha

p/s: likelikelikelikelikelikelikelikelike