Total Pageviews

:: TSUNAMI ORENTASI ::

Salam kepada braders dan sistah yang membuka dan membaca blog aku ni.*blushing kejap. untuk kali ni dikira sebagai random punya entry sebab aku update ni dalam keadaan keterghairahan nak update. pandai - pandailah korang pikir camner punya keadaan. sorry sebab lama tak update. maklumlah macam yang aku bagitau dalam page aku, sibuk dengan orentasi. habis je dengan orentasi UITM hari tu kali ini dengan orentasi batch homegrown , professional dan ijazah pula.



phewitt semester ini jadi fasilitator. bukan glamour yang dicari tapi pengalaman yang ingin aku temui kali ini. alhamdulillah semuanya berjalan dengan lancar walaupun kena "sembur " dengan pelbagai karenah. untuk intake kali ini jumlah student yang mendaftar memang melebihi jangkauan , aku ingat cuma dalam lapan ratus lebih je yang mendaftar , sekali bila tiba hari pendaftaran, jumlah yang mendaftar hampir 1400 orang. sebenarnya untuk orentasi kali ini student - student baru dibahagi kepada dua kumpulan mengikut tarikh pendaftaran. so aku ditugaskan untuk menjaga student diploma dan ijazah dimana jumlah kumpulan ini agak besar berbanding kumpulan satu lagi. 







alhamdulillah , walaupun jumlah fasilitator tak setanding dengan jumlah student yang mendaftar, tapi berkat tunjuk ajar jurulatih kami , 'bonding' antara fasilitator , kami berjaya menjalankan orentasi ini dengan jayanya.so dikesempatan ini, kalau ada student - student baru yang membaca blog aku, nasihat aku kepada korang, tolong praktikkan modul - modul yang korang belajar dalam kehidupan seharian korang sebagai seorang pelajar. janganlah jadi hipokrit dalam orentasi saja korang praktikkan , bila diluar masing - masing ego, berpuak - puak dan tidak bertegur sapa. ingat korang akan bersama - sama harungi suka duka selama tiga tahun, jadi tak manislah kalau korang tak bertegur sapa atau sombong. 


 fasilitator KPTM Kuala Lumpur

so bermulalah perjalanan korang sebagai pelajar IPT, jangan jadi kejutan budaya pula. pandai - pandailah pilih kawan sebab yang baik insyallah akan membawa kepada kebaikan , yang buruk pula akan membawa kepada keburukan. hidup di dunia IPT amat berbeza dengan dunia sekolah. jangan segan - segan dapatkan nasihat daripada yang berpengalaman. nak minta nasihat daripada kiteorang pun apa salahnya.kiteorang pun masih lagi dalam proses pembelajaran, tak salah untuk berkongsi pengalaman dan pengetahuan. so cukup setakat ini saja ulasan aku. mulakan hari baru dengan azam baru dan semangat baru!!


** kredit gambar untuk abg AF!

**lagi gambar sila terjah sini
BLOG K.H.A.Z
DAUS AKA SI AFRO SEPARA BUTA




yang memberontak dengan ekzos :: Khai Artz-Far @ Putera TESL 


::bebot menderum :: dekan untuk semester ini, insyallah