Total Pageviews

TWITTER BERAT SEBELAH?

As - Salam kepada semua yang rajin membuka entry aku kali ini. baru hari ini dapat menghentak keyboard balik . so semalam setelah berjimba  dengan facebook , terghairah pulak rase nak buka twitter. bila dah buka macam biasa menggedik tweet orang sana - sini. bila dah puas, timbul pula nak buat status , dalam tengah mencari idea tetiba terperasan benda nih...


  dah kenapa dengan ayat ni..kalau muslims mestilah rujuk kepada umat islam. so sekali lagi aku klik benda alah tu nak tengok apa yang terjadi di sebalik maksud ayat #blamethemuslims. bila dah klik, aku beristighfar beberapa kali, heih dah melampau ni bila ada orang memburukkan pasal martabat islam ni. aku pun tak faham yang dorang buat status memburukkan martabat agama orang. twitter ni pun satu ,patutnya semalam celebrity day, yang pergi naikkan status #blamethemuslims tu kenapa? racist!! 






aku perasan banyak pengguna yang tweet , retweet agama Islam adalah sebaik - baik ajaran dan ada juga yang suruh block #blamethemuslims tapi tak ada tindakan apa - apa pun dari pihak twitter. kalau boleh berat sebelah , kenapa tidak kita naikkan trends #blametwitter takpun #blametheracist. pastu kita tengok berapa ramai yang marah.

 macam mana keadaan tu nanti samalah juga dengan keadaan orang Islam sekarang.benda - benda camni amat sensitif untuk disentuh tambah - tambah lagi membabitkan maruah , agama dan bangsa. so ikut suka hati korang nak takrifkan twitter ni sebagai apa. ini cuma dari segi penglihatan dan perspektif aku. sekian saja entry kali ini , chow bebeh!

::bebot menderum ::saya sayang agama , bangsa dan negara saya 

No comments: