BURGER BAKAR SEDAP DAN POPULAR

Assalamualaikum dan salam sejahtera !


Peminat setia makanan western ? Jemu dengan menu biasa dan ingin mencari kelainan ? 

Makanan di Restoran Kaw'D adalah jawapannya ! Berkonsepkan Burger dan Daging, setiap citarasa dan teksturnya menjanjikan kepuasan kepada setiap pengunjung yang menikmatinya. 




Mana taknya, Restoran Kaw'D ini merupakan cetusan idea terbaru dari Kaw - Kaw Burger yang pernah 'menggemparkan' negara dengan fenomena Burger Bakar yang sedap dan lain dari yang lain. Jadi tidak hairanlah Restoran ini sentiasa dipenuhi pengunjung dan sentiasa dicari - cari. 




Menggunakan konsep Relax and Dining In , para pengunjung pasti tertarik dengan konsep rekaannya yang berunsurkan ala Barat dan lebih santai yang pasti menjamin keselesaan . 




Oh ya mesti korang tak sabar untuk melihat antara makanan disini bukan ? Khai bersama rakan bloggers yang lain telah mencuba hampir semua menu utama yang menjadi tarikan para pengunjung setiap kali ke sini .


Inilah dia Chef yang menyediakan kesemua hidangan lazat disini 

Serius Khai cakap Burger Bakar dan menu - menu disini lain daripada yang lain ! Bayangkan hirisan daging yang dipotong, penuh dengan jus yang telah diserap sehingga menjadikannya lembut dan enak ! Memang tak rugi makan disini. 




Hampir 15 jenis Burger dan hidangan kami rasa malam tu . Untuk Burger , korang boleh pilih untuk memesan daging ayam atau daging lembu / kambing. Khai sendiri pilih Texas Chili Beef Burger dimana burger ini adalah daging chili yang digabungkan bersama -sama telur sehingga membangkitkan rasa Mexico apabila menjamahnya.




Untuk Steak dan Bbq pula , BBQ Grill Chicken Chop menjadi pilihan. Apa yang menjadi kelainan pada chicken chop Restoran Kaw'D adalah pada sos nya. Bahagian Ayam yang lembut ini telah diperap dengan sos istimewa dan didatangi oleh sos pilihan istimewa khas dari Restoran Kaw'D. 




Seterusnya adalah menu Snack, disebabkan Khai peminat tegar Nachos , jadi Khai telah mencuba Nachos with Chili. Ternyata ianya lain dari yang lain. Ini kerana Keropok Nachos ini dihidangkan bersama sos daging chili buatan Restoran Kaw'D sendiri. Sekali cuba pasti nak lagi ! 




Semua menu utama dah cuba , tibalah masa untuk minuman dan pencuci mulut. Untuk minuman, pilihan Khai adalah Nutella n Peanut Butter Shake. Disebabkan kami pesan menu yang berlainan, maka pilihan ini menjadi rebutan . Mana taknya rasanya tersangatlah sedap dan ini adalah kali pertama Khai mencubanya. Terasa nak minta satu lagi dan bawa balik , eh ! hahahaaha....

 Gabungan Nutella bersama - sama campuran kacang dan mentega yang dijadikan sebagai minuman menjadikannya antara salah satu menu yang mendapat sambutan hangat di kalangan para pengunjung

Jom kita tengok pula , apa kawan - kawan Bloggers yang lain pesan .


Chocolate Milkshake
Chilli Con Carnae - Homemade Chili Meat
Baconizer Beef Burger
*kredit picture to tatie* 


Brisket Sandwich With Fries



Burger Permaisuri

Kaw'D Beef Bolognese

Kaw'D Chili Potato

Kaw Mojitos Grape dan Kaw Mojitos Strawberry 

Rib Eye & Lamb Chop

Kaw'D Meatball with Homemade Cream Sauce
Oh ya sebelum terlupa, Restoran Kaw 'D ini terletak di Ampang Waterfront. Pastikan korang tidak terlepas dengan papan tandanya kerana walaupun papan tandanya agak besar namun kami tetap tersesat disebabkan pilihan warnanya tidak berapa sesuai. Jadi diharap selepas ini ada penambah baikan dilakukan.


ada gaya pengacara jalan - jalan cari makan tak ? 
*kredit photo Mawardi Yunus dan Beki*

 Apapun #blogbudakpacakrecommendthisplace ! Terima Kasih Restoran Kaw'D ! 

Makanan : *****
Kebersihan : ****
Servis : ****



Alamat :
No 46-G, Jalan AWF3, 
Ampang Waterfront, KL

No Tel :
012-62776547 / 017-3250244

Email :
burgerbakar@gmail.com

Facebook :

p /s : syurga makanan ! really love it ! 



11 comments:

Invisible Me said...

Nampak sedap di mata, mesti lazat di mulut juga. Penuh perut jadinya. Hehe

Mohd Shubhi said...

semuanya nampak sedap-sedap belaka...nak cuba satu hari nanti!

Khai Artzfar said...

@Invisible Mehaha tahu takper sedap gilos !

Khai Artzfar said...

@Mohd Shubhiwajib cuba ! 100% recommend this !

Mohd Yusof Rahmat said...

Baconizer Beef Burger & Chocolate Milkshake tu memang membuatkan saya terliur!

Khai Artzfar said...

@Mohd Yusof Rahmat yes!! wajib cuba sebab dia sangat sedap !! onomnomnom

✿AINAA ROSEBERRY✿ said...

sedapnyaaa khai!!! jom blnje ena sabtu ni?? ena mai Kl... hehehehe

Khai Artzfar said...

@✿AINAA ROSEBERRY✿eh ana datang sabtu ni ke ? khai baru balik kg hahaaha

Khai Artzfar said...

@✿AINAA ROSEBERRY✿eh ana datang sabtu ni ke ? khai baru balik kg hahaaha

Ahmad Fauzi Aryaan (A.F.A) said...

sume sedap !!! tapi abis x??? huhuh

Khai Artzfar said...

@Ahmad Fauzi Aryaan (A.F.A)hahaha eh habis la, engko yang tak habis XD