Total Pageviews

Hotel Casuarina@Meru Khas Untuk Pengguna Lebuhraya Utara Selatan

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua . 

Siapa orang Utara dekat sini ? Tak kiralah korang orang utara , ataupun anak rantau yang duduk di Utara. Tiap kali melalui Lebuhraya Utara Selatan di Jelapang Ipoh mesti korang akan perasan satu bangunan tinggi yang baru siap dibina berhampiran dengan Terminal Bas Amanjaya .



Untuk pengetahuan , itulah Hotel Casuarina@Meru, hotel terbaru di Ipoh Perak. Di kesempatan entry kali ini, Budak Pacak nak kongsi beberapa fakta menarik mengenai hotel ini bersempena kunjungan Budak Pacak bersama - sama Sahabat Media baru - baru ini. 




Kenapa Budak Pacak katakan Hotel Casuarina@Meru khas Untuk Pengguna Lebuhraya Utara Selatan ?  Ini kerana hotel yang mempunyai 150 bilik dan premier suites ini mempunyai tawaran atau pakej khas untuk pengguna lebuhraya PLUS. Hotel Casuarina memperkenalkan tawaran ' pit - stop' kepada pengguna yang ingin berehat di hotel ini mengikut kadar jam pilihan mereka. 

Jadi buat pengguna lebuhraya yang berasa penat , apa kata singgah sebentar di Hotel Casuarina@Meru untuk berehat seketika sebelum menyambung perjalanan .Ditambah pula Hotel ini beroperasi 24 jam , jadi pengguna lebuhraya boleh ke sini bila - bila masa sahaja. 



Selain mempunyai 5 jenis bilik iaitu Superior , Deluxe , Studio Suite , Family Suite dan Premier Suite , Hotel Casuarina@Meru juga merupakan hotel yang menyediakan dewan konvensyen terbesar di Ipoh. Menyediakan kapasiti sehingga 3000 pax , hotel ini sesuai dibuat majlis perkahwinan dan lain - lain majlis korporat. 

Bukan itu sahaja, menu - menu di hotel ini juga pasti membuatkan korang ingin datang kembali. Mana tidaknya menjanjikan buffet terbaik di bandarHotel Casuarina@Meru  mempunyai tarikan menu nya yang tersendiri. 








Selain Mee Kari dan Mee Kicap yang popular di Ipoh , Hotel Casuarina@Meru  juga mempelbagaikan menu mereka setiap hari. Antaranya adalah seperti berikut 

Isnin : Taj Mahal - Indian Cuisine 
Selasa : Great Wall of Chinese - Chinese Cuisine
Rabu  : Banana Leaf - Curry House 
Khamis : Selera Kampung - Malay Cuisine 
Jumaat : Pisa Ala Mamia - Italian Cuisine
Sabtu :Sizzling BBQ Steambot - Makan Malam sahaja 
Ahad : Around the World  - Makan Malam sahaja 



menarik bukan ? Dah la mempunyai pelbagai jenis makanan, malah harga pula berpatutan. Untuk makan tenghari adalah RM 25 per nett manakala untuk makan malam pula adalah RM 30 per nett. 

Bagi Budak Pacak kedudukan hotel ini sangat strategik selain bersebelahan dengan lebuhraya, Hotel Casuarina@Meru  juga berhampiran dengan Mydin Mall , Terminal Bas Amanjaya , Sunway Lost World of Tambun, Air Terjun Ulu Chepor dan Meru Valley Golf and Country Club .


Dengar - dengar cerita sempena Bulan Puasa yang akan tiba tak lama lagi, Hotel Casuarina@Meru  bakal memperkenalkan buffet ramadhan terbesar di Ipoh. Apapun sama - sama kita nantikan perkembangan hotel ini. 

Jadi buat korang yang ingin tahu dengan lebih lanjut atau ingin membuat tempahan , bolehlah hubungi Hotel Casuarina@Meru  seperti ketetapan berikut. 

Casuarina@Meru

No. 1-C, Jalan Meru Casuarina,
Bandar Meru Raya,
30020 Ipoh
Perak Darul Ridzuan.

Telefon : + 605 529 9999
Faksimili : + 605 529 9998
Email : info@casuarinahotels.com.my

Sahabat Media bersama Staff Hotel Casuarina@Meru
kredit ; Santai Travel Magazine 


p /s : lokasi yang sangat strategik 

8 comments:

Mawardi yunus said...

pasni boleh la singgah kalau nk ke utara kan

kindergartenlibrary said...

wah...serius,menarik!!!!

Ismi Ana said...

Nice sgt tempat dia. Tapi takde urusan ke utara. Selalu jugak dulu gi utara, then stay mne2 hotel yg nampak dekat. Kalau2 ade nak gi utara, nak singgahlah. Tengs kasi info. ^_^

Unknown said...

not bad hotel nie....lepas nie blk perak bleh la singgah kot

khai artzfar said...

@Mawardi Yunusyes. kalau penat - penat tu bolehla rehat kat sini

khai artzfar said...

@Elvy Nellyshamemang menarik

khai artzfar said...

@Ismi Anahappy for sharing

khai artzfar said...

@Salam Yahyasesuai untuk rehat di perjalanan jauh