Total Pageviews

Keunikan Homestay Felda Jengka 25 Pahang

Assalamualaikum dan salam sejahtera . 

Cakap pasal homestay , dah banyak homestay yang Budak Pacak review , tetapi di Pahang ini adalah kali pertama Budak Pacak berkunjung ke sana. 

Pada Kembara Berakit Pahang 2014 yang lalu, Budak Pacak bersama -sama 4 orang rakan media lagi termasuk Kisah Tatie dan wakil Gaya Travel , kami telah ditempatkan di Homestay Felda Jengka 25 Pahang

kredit to Kisah Tatie 


Bila cakap je pasal Felda Jengka terus terlintas di kepala, ' ni mesti tak ada line kawasan sana' . Sangkaan Budak Pacak ternyata tidak benar apabila sampai di sana. Ini kerana Felda Jengka 25 ini lain dari yang lain. Walaupun berada agak sedikit pendalaman, namun kemudahan yang ada disini cukup lengkap. Malah pemandangan landskapnya yang cantik telah menarik perhatian  kami. 

Disini kami telah dibahagikan kepada dua rumah mengikut jantina. Bertuahnya kami yang lelaki kerana mendapat satu - satunya rumah yang mengekalkan konsep tradisional rumah lama felda. Segala konsep luaran dan dalaman dikekalkan . Malah landskap disekelilingnya juga sangat cantik. 



Tidak hairanlah rumah milik Encik Tukiran dan keluarga ini sentiasa jadi rebutan para pengunjung yang hadir. Sebagai rekod, Menteri Pelancongan ketika itu , Datuk Seri Ng Yen Yen telah memilih rumah ini sebagai lokasi untuk beriadah.Menariknya, beliau memilih untuk berkelah di hadapan rumah beralaskan rumput bumi. 


Pemilik Rumah ,Encik Tukiran dan Isteri yang sangat peramah


Disebabkan terleka bersembang dengan pemilik rumah,Budak Pacak terlupa nak ambil gambar pemandangan rumah di waktu petang . Ditambah pula hujan ketika itu tidak mengizinkan kami untuk adakan sesi bergambar. Yang ada hanya gambar di waktu pagi sebagai tatapan pembaca Blog Budak Pacak .



lauk - lauk kampung, sedap gilos 


Sepanjang di sana, kami telah disajikan pelbagai makanan tradisional Pahang. Memang menambat selera kami. 

selfie dulu sebelum bertolak , kehkehkeh 


Apapun Homestay Felda Jengka 25 Pahang memang sangat unik. Untuk korang yang tercari homestay yang jauh dari kesibukan bandar , Budak Pacak cadangkan Homestay Felda Jengka 25 sebagai pilihan. Terima kasih kerana menerima kunjungan kami, Insyallah ada rezeki kami datang lagi . 

p/s ; terbayang kesedapan ulam dia . urghhhh 

3 comments:

Ismi Ana said...

Masakan kampung mmg terbaik. Lagi2 bab ulam. Fresh gitu. Haha. Homestay cenni sesuai laa utk family hilangkn stress kat bndar2 tu.

khai artzfar said...

@Ismi Anacakap je kampung mesti tenang punya

amanina nasuha said...

terima kasih..sila datang lagiii.saya salah seorang anak peneroka jengka 25 :)