Total Pageviews

AirAsia Songkran Festival Meriah !

AirAsia Songkran Festival Meriah  | Pada April yang lepas,  Budak Pacak telah dijemput oleh AirAsia untuk ke Hatyai bagi melihat sendiri AirAsia Songkran Festival. Kalau sebelum ni, Budak Pacak banyak follow AirAsia untuk Media FAM Trip, kali ini adalah trip AirAsia Blogger Community yang pertama Budak Pacak join. 



Untuk trip kali ini hanya 4 orang blogger yang join iaitu Eazy Izzudin, Jessy Ying, Shannon dan juga Budak Pacak sendiri. Tidak terkecuali PR AirAsia yang super awesome dan sporting, Mr Ashman

Sebenarnya ada lagi 2 lagi team yang turut ke Thailand untuk melihat sendiri kemeriahan pesta songkran. Team Ka Mei ke Chiang Mai dan Team Daphne ke KhonKaen.



Trip ini juga adalah first virtual AABCHangout melalui Google Hangout. Berbalik kepada Hatyai, ini adalah kali pertama Budak Pacak lihat sendiri kemeriahan Pesta Songkran. Dan untuk di Hatyai, tak silap ada 3 water terminal pada masa yang sama. 




Dan cuba teka , water terminal mana yang paling meriah? Sudah pastinya adalah AirAsia Water Terminal ! Suasana nya memang meriah dengan orang sekeliling masing - masing bermain air. 




Ada yang menembak menggunakan pistol air, ada yang menyimbah dan banyak lagilah. Baik kanak - kanak mahupun dewasa semuanya turut bermain. 



Pada masa yang sama battle of the talent juga diadakan. Masing - masing menunjukkan bakat yang ada pada pesta tersebut. Dan AirAsia juga telah memberi beberapa tiket penerbangan percuma kepada pengunjung yang bertuah. Best betul siapa yang dapat tu.




Budak Pacak difahamkan sepanjang pesta songkran ini, korang tak boleh marah kalau ada orang tembak atau baling air dekat korang. Songkran yang disambut pada 13 - 15 April ini adalah salah satu perayaan dan kebudayaan yang terdapat di Thailand.  



Jadi buat korang yang ingin tengok sendiri kemeriahan Songkran ini , apa kata datang tahun depan dan pastikan datang ke AirAsia Water Terminal sebab ianya lain dari yang lain! 

Terima kasih AirAsia atas jemputan ini, akan datang nantikan entry mengenai cerita jalan - jalan kami sepanjang di Hatyai ! 

No comments: