Total Pageviews

Nutrisi Dalam Badan? Minum Sahaja Dutch Lady!

Sekarang ini banyak betul masalah yang kita dengar mengenai nutrisi badan bagai kan? Masalah utama nya adalah KEKURANGAN NUTRISI DALAM BADAN! 





Dutch Lady Pure Farm Bantu Masalah Nutrisi 

Nampak tak capslock disitu! Benar ramai yang tertanya apakah yang dapat membantu untuk tingkatkan imunisasi dan nutrisi badan dengan mudah dan cepat.



Sebelum ini aku tak tahu pun, mujur ada Dutch Lady sebabnya aku dapat tahu produk tenusu Dutch Lady seperti Dutch Lady Pure Farm membantu masalah tersebut. 

Kandungan Dutch Lady Pure Farm

Apa yang special sangat mengenai Dutch Lady Pure Farm sampai dapat bantu tingkatkan nutrisi dalam badan? Kalau nak tau produk mereka terkandung  9 asid amino penting (EAA). Kelebihannya?



Ianya lebih mudah dihadam berbanding dengan sumber protein yang lain. Cukup dengan minum segelas susu, korang akan terus dapat nutrisinya. Mudah bukan? Tak cukup dengan itu, susu Dutch Lady Pure Farm juga mengandungi 


• Protein - membantu membina dan memperbaiki tisu supaya badan kita berfungsi dengan baik;

• Kalsium - merupakan kunci tumbesaran dan perkembangan tulang dan gigi yang kuat untuk kanak-kanak, dan membantu orang dewasa mengekalkan jisim tulang yang sihat untuk gaya hidup yang aktif;

• Vitamin A - membolehkan mata kita berfungsi dengan baik dan membantu kita kekal fokus, sama ada di sekolah dan di tempat kerja;

• Vitamin B2 - menyokong pelepasan tenaga daripada karbohidrat, lemak dan protein6;

• Vitamin D - membantu penyerapan dan penggunaan kalsium dan fosforus


Bagus Ke Tidak Breakfast? 

Aku percaya ramai di antara korang yang selalu skip breakfast dan kadang-kadang memang sengaja tak nak breakfast dengan alasan takut gemuk bagai! Haa kalau korang ingat dengan skip breakfast boleh kurus, jimat duit bagai. Korang silap. 




Sebenarnya makanan daripada breakfast la yang membantu memberi tenaga sepanjang hari sebabnya bila kita dah tidur, badan - badan akan rest selepas penat 'bekerja' 

Jadi bila dah bangun, sistem badan akan 'bekerja' dan memerlukan tenaga yang secukupnya. Jadi pilihlah nak jimat ke nak kurus? 

Pilihan Dutch Lady 


Nak mudah? Dutch Lady Pure Farm pun ada dalam kotak kecil. Kalau rasa rushing sangat, beli banyak -banyak dan simpan dalam beg siap-siap mahupun bawa sahaja ke mana-mana. Tiada alasan selepas ini untuk korang tidak breakfast ya. 


Tak minum susu? Jangan risau kerana susu Dutch Lady juga mengandungi pelbagai pilihan perasa susu. Namakan sahaja seperti kopi, coklat dan Strawberry segalanya tersedia untuk korang. Kalau susah sangat, korang sediakan sahaja menu dari susu seperti lempeng, shake, cereal dan banyak lagi! 

#dutchladybreakfastchallenge



Alang-alang dah siapkan breakfast itu,apa kata korang masuk sekali peraduan sarapan pagi #dutchladybreakfastchallenge menerusi dalam talian. Kenapa kena masuk? 



Sebab korang  berpeluang untuk memenangi hadiah menarik yang bernilai lebih daripada RM35,000 dengan hanya melengkapkan sarapan pagi korang bersama susu Dutch Lady PureFarm yang bermula pada 8hb Oktober sehingga 11hb November 2018! 

Anak Ikan Anak Seluang
Teringin Pula Si Anak Kerang, 
Kalau Anda Ada Masa Terluang
Tunggu Apa Lagi Jom Join sekarang! 





21 comments:

Auni Muthal'lib said...

Tak minum susu secara natural, boleh pelbagaikan makanan menggunakan susu. Asalkan dapat khasiat dari susu. Hmmm susu Dutch Lady sedap ! ^_^

LEARN YOUR ACTUAL ELIGIBILITY TO APPLYING FOR A HOME LOAN

Julia Mahir said...

Dutch Lady mmg bagus, sesuai untuk semua peringkat umur. Kat rumah pun mmg ada spare sentiasa dalam fridge.

Ruby said...

Kalau kekanak kurang nutrisi memang amat digalakkan ambil susu ni. Sebab mereka suka consume dengan bijirin sarapan pagi tu. Nak suruh makan sayur takmo, nasi takmo, so susu ni boleh bg menjaga sistem imunisasi.

Sherry Go Sharing said...

my kids and my favorite milk too. Easy to purchase and my son will have to bring a pack daily to school. The school didn't sell this brand at canteen.

Rawlins GLAM said...

Breakfast tu wajib ye kalau nak kekal cergas sepanjang hari. Kalau takde breakfast, mau jadi zombie sepanjang hari

Mimie said...

Susu dutch lady sedap jugak. Kalau dutch lady saya suka minum susu coklat. Kalau plain susah sikit nak masuk tekak. Kalau guna dalam resipi masakan memang minum la.

cre8tone said...

I love dutch lady uht milk.. my everyday breakfast... yummy and nutritients..

Qeela said...

nice sharing..all the best untuk yg join dutch lady punya competition yang breakfast challenge tu yea hhee..indeed betul tu jgn skip breakfast, breakfast mmg sgt penting dlm daily routine kita kan especially those yg nak jaga badan tu lagilaa, jgn skip makan hehe..sedap susu qeela suka minum susu jugak selain selalu mix kan buat mknn hehe yummyy.

Fadzi Razak said...

Eh la, habis semalam ke contestnye. Tak sempat nak join. Dah lah memang beli banyak susu kotak dutch lady ni. Buat stok breakfast hari hari

Cik Puan Ena said...

Ni mmg favourite. Sampai ke anak pon suka minum.hehe. selain diminum begitu saje bole buat mcm2 resepi.. buat kentang putar pon sedap. Full cream

Huda Halid said...

Susu dutchlady favourite anak-anak huda bila breakfast. Bila tahu susu dutchlady ni lengkap dengan nutrisi yang bagus ketika sarapan, memang lega sangat. Terbaik untuk amalkan setiap pagi.

JMR said...

Low Fat High Calcium tu memang sentiasa ada dlm stok kami sefamili..buat neskpei letak susu Dutcy Lady la baru sedap, dan sihat kan..hehehe

Mahamahu said...

Wow makan pizza dengan susu hehehe bestnya tengok pizza tu banyak buah atasnya hehehe tapi kita pun suka susu Dutch Lady ini memang sedap menarik tertarik...

Syafiera Yamin said...

i 2 pek susu dutchlady pure farm ni boleh habis tak sampai seminggu, I suka rasa nya tak rasa manis just nice... memang bagus kalau nak bancuh dengan kopi ke dengan teh ke... rasa cam ala ala minum di kedai kopi yang mahal tau kalau bancuh dengan susu ni heemm

mrsliez said...

suka susu dutch lady.. makanan paling mudah dapat dan penuh nutrisi untuk badan adalah susu.. cepat kenyang dan bantu tulang kuat.. memang favla.. anak-anak mmg minum dutch lady lps putus susu badan.

Bella Jamal said...

Nak dua2. Nak jimat dan nak kurus. Hahaha. Dutch Lady memang susu paling best la dalam pilihan. Yang lain ada yang sangat kureng rasenya. Kalau i sekotak kecik tak cukup. Kena 2 kotak kot :)

AyuArjuna BiGoshh said...

Bestkan susu dutch lady ni. Akk memang pembeli tegar susu ni sbb dah tahu kebaikan dia mmg banyak. Kalau masak apa2 pun mskkan susu ini lebih kebaikan dan penjagaan kesihatan yg terbaik

Wawa Ashihara said...

Wawa mmg minum dutch lady sebagai sarapan.. Kalau rasa sakit badan tulang tak kuat minum je susu ni.. Sampaikan suami sendiri cakap ini hantu susu dutch lady ke apa.. Hahahaa. Kalau nk buat as masakan pon guna susu ni.. Berbaloi la dgn harga nya dan sedap...

Emi said...

Emi memang dari dulu lagi merupakan pengguna setia susu dutch lady. Dalam banyak-banyak jenama, memang tekak ni serasi dengan jenama dutch lady je. jenama lain tak boleh nak telan sangat.

5 Little Angels said...

It is really important to have breakfast daily. I always had it with my Dutch Lady milk too.

Kisah Tatie said...

ok.... ok...