Total Pageviews

Tips Kurangkan Muka Berminyak Menggunakan Prettian

Share your skincare routine! Haaa itulah soalan yang selalu aku dapat daripada orang ramai bila nak tahu apa rahsia kulit aku licin dan bersih. 



Tips Kurangkan Kulit Muka Berminyak


Yer la kadang muka lelaki pori besar,parut dan jerawat bagai senang nak dapat. Macam muka aku, Alhamdulillah jarang sekali dapat macam itu.Rahsia dia? Ada beberapa tips aku nak kongsikan, baik dari segi penjagaan luaran dan juga menggunakan produk. 





Macam aku, jujur cakap muka senang berminyak apatah lagi bila musim COVID-19 ini kena pakai mask, lagilah muka cepat berminyak lepas tu senang naik jerawat.Tips dia setiap kali lepas pakai mask, atau keluar mana-mana sampai sahaja di rumah, pastikan korang cuci muka sebersih-bersihnya. 


Pakai Prettian



Tetapi ingat, kalau nak cuci jangan gunakan sabun biasa sebab pH dia berlainan. Selain cuci dengan air bersih, korang boleh gunakan Triple Oil Cleanser dari Prettian. Kalau nak tahu aku mula diperkenalkan dengan produk ini masa majlis pengenalan Nora sebagai duta mereka.


Waktu itu, kebetulan dapat sample kit sajalah cuba orang kata. Walaupun ramai yang tahu Prettian khusus untuk orang perempuan tapi sebenarnya ada selected produk diorang yang lelaki boleh guna sebagai contoh Triple Oil Cleanser yang sememangnya dapat bantu membersihkan muka dan untuk wanita yang bermekap memang sesuai.


Ini ikut pengalaman aku lah, untuk pengetahuan korang kadang-kadang aku terpaksa pakai bedak foundation kalau terlibat dengan mana-mana shooting dan program luar. so takde la kusam. Balik rumah, cuci je pakai Triple Oil Cleanser, mudah. Yang paling penting, produk ini sesuai untuk semua jenis kulit termasuk kulit sensitif. 


Rutin Penjagaan Muka


Ini adalah rutin penjagaan muka aku seharian : 


Pagi - Cuci muka menggunakan Face wash. Kalau nak pergi kerja or shooting pakai bedak foundation tu siap-siap lol 


Gym - Kadang-kadang aku suka pergi gym pagi, so of course lepas work out muka akan berpeluh. Jadi aku akan bawa sekali Triple Oil Cleanser, ringan dan mudah dibawa untuk travel. 


Malam / Selepas balik kerja - cuci muka menggunakan Triple Oil Cleanser,  then sebelum tidur pakai satu lagi produk or pakai face mask. Tapi aku tak suka sangat mask ni melekit! hahaha 


Produk Prettian ini dari Korea yang kita semua sedia maklum teknologi dekat sana sangat canggih especially berkaitan dengan kesihatan dan kecantikan. Untuk Prettian sendiri yang sudah 30 tahun mendalami kajian ini menggunakan bahan semulajadi mempunyai pakar-pakar kesihatan seramai 17 orang doktor. 


So korang tak perlu risau mengenai kepakaran dan kelulusan Prettian kerana diorang sendiri dah jalankan kajian termasuklah kesan alergik, penambahbaikan ruang pori dan banyak lagi. Prettian mempunyai cawangan di beberapa buah negara seperti Malaysia, Indonesia, Singapura dan  Brunei.


Komen aku lepas guna? Kalau orang perempuan mungkin tidak ada masalah ragu-ragu untuk beli sebab memang tahu untuk perempuan. Tetapi kalau lelaki macam aku mungkin akan fikir dua kali. Maybe Prettian boleh tampilkan duta lelaki pula ke? Atau might be come out dengan produk khusus lelaki. Why not? 


Berminat nak dapatkan produk Prettian dan nak tahu mengenai produk yang lain? Korang boleh layari  www.Prettian.my atau terjah saja jenama ini di semua platform media sosial.

18 comments:

Qbal Ramlan said...

Dah berapa lama guna produk Pretian ni?

edahyukarim said...

Memang stress betul muka jerawat, lagi-lagi pakai mask kan..huhu..memang setuju pencuci muka yang betul sangatlah penting ☺️

Farhana Jafri said...

cantiknya packaging box dia, sesuai betul dengan nama brand - prettian. Rasanya kulit muka tak sesuai kalau snail ni hehe

Huda Halid said...

wah bagus yer..lelaki pun harus rajin kan buat rutin skincare..

Bae Roslan said...

kalau skincare dari korea no doubt la memang bestttt dan berkesan. patut la muka berseri2 licin pelolesss pakai prettian rupanya haha

Mahamahu said...

Ohhh ni ke petua awak nampak awet muda selalu hehehehe patut muka flowless dan jambu nak juga lah kita cuba kalau hasilnya macam awak heheheh baru nampak ada produk untuk lelaki heheheheh..

Nadia Johari said...

Tengok ramai promote ni.. Tertarik dengannoil clenaser dia. Tak pernh lagi pakai oil clenaser.. Boleh try preetian punya ni

Ummi | Ummi Goes Where? said...

Tak kira apa jenis kulit sekali pun, yang penting, kena pakai moisturizer dan sunscreen. Itu tak boleh tinggal.

Sis Lin said...

Patutlah kemain kacak sejak-sejak ni, ini rahsianya yaaa... hebat ni sampai 7 pakar doktor buat kajian.. tentu kesannya menakjibkan jika amalkannya.. tengok bekad dia tu macam dah boleh buat hantaran juga kannn..

Kitkat Nelfei said...

Valid point la Kapt. Khai.. We need more male ambassador for skincare products after this.. Brands should notice the potential market.

Mouse Mommy Treats said...

Ni cleanser khas untuk lelaki ke? Ni adik sy pun muka berminyak dan banyak jerawat kat muka , umur 20-an ni, nak suruh adik cuba skincare ni jugak. Tengok sesuai ke tak kat kulit dia.

Princesa3290 said...

Product prettian ni sangat menarik dan nak sangat cuba moisturizer dia! Nama pun dah mengancam!

saidila said...

Perasan juga nama produk ni kat lama sosial tapi tak tahu lagi fungsi2 khas dia. Nanti nak ushar web diorang tengok apa produk yanga ada samada sesuai atau tak dengan saya .....

NARDtheNERD said...

tak pernah dengar lagi prettian ni.. hehe

Rolling Grace said...

this seems like such a great product for the skin. totally in love with the packaging too!

Fatin Diana said...

ramai kata produk prettian ni elok. macam nak cuba suggest kat adik la since dia ada problem kulit brminyak

precious cla said...

Bagusnya you share tentang ni, actually sampai skarang I tak tahu whether kulit saya ni kering arau berminyak kerna dua2 terjadi. Maybe saya ni combination skin. Nal try juga produk ni

Dia Diela said...

Saya dah banyak dengar tentang prettian ni. Saya ada combination skin, nanti boleh la saya cuba.. Thanks for sharing 😊