Total Pageviews

Cartoon Network Sambut Hari Kucing Sedunia Pada 8/8

Siapa pencinta kucing, korang boleh sambut hari kucing bersama dengan si comel kesayangan korang pada 8 Ogos 2021! 




Cartoon Network Jadi Cat-Toon 

Betul esok adalah hari kucing antarabangsa dan bersempena itu, siaran Cartoon Netwook akan bertukar menjadi Cat-Toon Network dengan menyajikan pelbagai aktiviti menarik termasuk buat kucing korang. Aku difahamkan, ini adalah inisiatif Cartoon Network untuk kesedaran dan menjaga nasib kucing di seluruh dunia terutamanya kucing yang terbiar. 




Bermula hari ini hingga 10 Ogos, Cartoon Network akan menayangkan pelbagai kartun yang terkenal dengan watak kucing seperti Tom and Jerry, Oggy and the Cockroach dan banyak lagi.  Korang boleh tonton di siaran Astro 615 atau HBO Go. 




Selain itu, korang juga berpeluang memenangi hadiah eksklusif bernilai RM500. Caranya korang boleh test 'vokal' kucing korang dengan sertai Cat-Raoke. 



Pastikan  dalam video kucing korang boleh mengiau dan tunjukkan diorang menari  menggunakan lagu tema juga tau untuk berpeluang jadi pemenang. Pertandingan ini akan tamat pada 8 Ogos jadi korang masih lagi berpeluang sertainya. 

Lagu tersebut boleh download di https://bit.ly/3lp1sxf dan upload di Instagram atau Facebook korang bersama hashtag #CatToonNetworkChallenge. Pastikan akaun korang public okay?

Tak ada kucing tapi nak bela? Atau korang ingin hulurkan sumbangan kepada haiwan jalanan? Boleh! Jangan lupa untuk bela haiwan kesayangan korang di: 



Untuk maklumat lanjut mengenai Hari Kucing Cat-Toon Network korang boleh layari pada pautan di bawah : 

1 comment:

Busyra Takiyudin said...

busyra ada 2 ekor kucing.. spasang.. hehe.. dah 3 kali beranak..