Total Pageviews

Lagu ’Ku Takkan Mengalah' Dari Cici Bakal Jadi Pertaruhan Ke AJL!

Feli Stacy Paimin atau lebih mesra dengan nama pentasnya – CICI, berusia 15 tahun, merupakan seorang penyanyi yang aktif dan terlibat dalam industri hiburan & muzik tanah air sejak umur 8 tahun . Cici berasal dari Kundasang, Sabah dan bersekolah di Sekolah Seni Malaysia Sabah. Beliau membawakan genre muzik Balada, Pop & Rock.




Lagu ‘’Ku Takkan Mengalah’’ ciptaan oleh Shaiffulhan telah dianugerahkan kepada Cici untuk menyanyikan lagu ini setelah Cici dinobatkan Juara dalam pertandingan Bintang Remaja RTM Sabah 2019. Penciptaan lagu ini juga secara tak langsung terhasil apabila komposer Shaiffulhan telah memenangi Juara dalam pertandingan Carta Lagu Artis Sabah musim ke-12 dengan lagu yang dipertandingkan berjudul ‘’Keseorangan’’ nyanyian Santiana Ramli . Oleh itu , Shaiffulhan telah ditawarkan untuk mencipta lagu ini untuk Cici menerusi pertandingan itu . 


Lagu ini membawa maksud yang mengisahkan erti sebuah perjuangan dalam seni hiburan tanah air. Berbagai onak dan duri melepasi segala halangan dalam persada seni namun perjuangan seni tetap diteruskan untuk mencapai kejayaan yang gemilang. Susunan Muzik oleh Jasnie Mohd Yakub. “Ku Tak Kan Mengalah” menjadi pilihan Judul Lagu bersesuaian dengan usia cici 15 tahun untuk terus berjuang dalam bidang seni walau apapun cabaran tetap tidak akan mengalah demi meneruskan dalam perjuangan seni yang masih jauh.




Cici pernah menjadi Juara Bintang Kecil Peringkat Kebangsaan 2016, Juara Bintang Remaja RTM Sabah dan Naib Juara Ceria MegaStar MiniStar (ASTRO) 2019. Cici kini pertaruhkan single terbaru beliau ini di dalam Carta Lagu Artis Sabah untuk musim ke – 14 dan telah menduduki Juara Mingguan sebanyak 4 kali. Peminat boleh mengundi lagu ini dengan menyemak laman akaun Facebook – Carta Lagu Artis Sabah musim 14 . 


Lagu ini juga telah mendapat perhatian dan edaran secara digital oleh label rakaman Luncai Emas kerana Shaiffulhan merupakan Komposer yang mempunyai perjanjian eksklusif dibawah naungan hakcipta Luncai Emas . 



Para pendengar, peminat setia Cici dan rakan media boleh dengarkan lagu ‘Ku Takkan Mengalah’ di semua saluran digital seperti Spotify , Joox & Apple Music dan jangan ketinggalan untuk menonton video lirik penuh di youtube Luncai Emas .  Semoga Cici akan sampai ke Pertandingan Akhir Carta lagu Artis Sabah musim ke-14 dan berharap dapat menjejak Pentas Anugerah Juara Lagu (AJL) !

No comments: