ISU ARAK DALAM BISKUT MUNCHY'S

As - salam kepada semua braders dan sistah sekalian. negara hari ini digemparkan dengan penyebaran berita tentang isu arak dalam biskut keluaran munchy's. biar betik betul? 


haa jangan salah sangka pula. sebab melalui kenyataan media , berita tentang isu tersebut adalah palsu! bukan pasu erk tapi palsu.  JAKIM melalui Bahagian Hab Halal menerima banyak pertanyaan dan aduan berhubung sms yang menyatakan..

 "JAKIM telah membuat serbuan ke atas kilang Munchys di Batu Pahat dan menemui stor arak". 

Adalah dimaklumkan bahawa JAKIM tidak pernah melakukan serbuan seperti yang didakwa dan di sini juga, JAKIM ingin menafikan kewujudan pegawai yang menghantar sms tersebut adalah pegawai JAKIM di Putrajaya. 



Sukacita dimaklumkan, produk yang dikeluarkan oleh kilang Munchys di Batu Pahat telah mendapat Sijil Pengesahan Halal dari JAKIM yang masih sah sehingga 31 Julai 2013. JAKIM menasihatkan kepada semua pengguna agar merujuk kepada portal halal di http://www.halal.gov.my/ untuk pengesahan. haa jadi janganlah memandai buat andaian weyh. tak baik tutup rezeki orang.camner kalau jadi kat kite? pikir - pikir......

 bebot menderum:penggemar biskut

8 comments:

aydah ahmad said...

hmmm . act biskut tuh mmng tak bule mkn pon klau bace ingredients dye tuh .

Zul Fattah said...

aku x makan bisut maacam ni.. mahal kot.

:: Khai Artzfar :: said...

@aydah ahmadtak semua biskut dia cmtu.kne tgok ingredient gak..

:: Khai Artzfar :: said...

@Zul Fattahhaha mhal ke cha? tak semua kot,ade yg murah

Solihin Zubir said...

dh byk sgt artikel fitnah kt mkanan2 ni.. aritu psal milo n sardin ada cacing ngan katak.. haish..

░♥si lampu neon♥░ said...

thanks..maknenye leh makan laa bsikot ni kan hehe

:: Khai Artzfar :: said...

@Solihin Zubirmanusia sekarang bab mendengki no 1..

:: Khai Artzfar :: said...

@░♥si lampu neon♥░ insyallah boleh slagi fatwa tidak mengeluarkan sebarang kenyataan.rajin2 le bukak laman web halal tu