Total Pageviews

Wanita Ini Viral Kerana 3 Perkara


Wanita Ini Viral Kerana 3 Perkara Sekarang ni macam trend pulak bila pelbagai individu di viral kan disebabkan keunikan dan perkara - perkara yang berkaitan dengan mereka yang boleh dikatakan sangat menarik 

Ini tak terkecuali dengan Joy Revfa iaitu FOUNDER MERVE Cosmetic yang viral baru - baru ini dengan 3 fakta menarik ini 






1. Produk Kecantikan pertama di Malaysia yang berinspirasikan Fairy tale 


kredit : Emas Putih 


Mula membina empayar syarikat sendiri iaitu MERVE Group Holdings Berhad & MERVE Skin Health Sdn Bhd (Merveilles) pada bulan February 2015, Joy Revfa  mencipta produk Kecantikan & Kesihatan yang bertemakan Fairy Tales yang pertama di Malaysia. Lihat saja kemasan produk beliau !  

2. Merupakan Make Up Artist terkenal di Indonesia 



Walaupun bergelar ibu tunggal, Joy Revfa yang berumur 29 tahun ini terus berjaya dengan mencipta nama  di Jakarta Indonesia sebagai Make Up Artist bagi filem - filem di Indonesia. Antara filem box office yang mengharumkan nama anak tempatan ini adalah "Habibie & Ainun" yang dibintangi oleh pelakon terkenal Bunga Citra Lestari & Reza Rahadian yang telah memenangi banyak award.

3. Kakak kepada pasangan yang dikatakan mempunyai wajah mirip 3 selebriti terkenal 






Masih ingat lagi gadis yang dikatakan mempunyai wajah mirip Dato Siti Nurhaliza, Neelofa dan Fasha Sandha ?  Kalau nak tahu Joy Revfa merupakan kakak ipar kepada gadis tersebut, Sarah dan pasangannya, Zarif Sofia 



Memang banyak fakta dan cerita menarik mengenai beliau. Sebenarnya nak dijadikan cerita aku dan beberapa orang blogger lain telah dijemput bagi mengadakan sesi pertukaran idea bersama beliau. Sambil - sambil tu, sempat juga korek beberapa cerita yang menjadi inspirasi kepada wanita - wanita diluar sana. 




Malah pada pertemuan tersebut, beliau turut memperkenalkan produk - produk yang viral itu. Bila aku tengok dan pegang sendiri, amazed kejap dengan rekaan dan fungsi produk beliau. 



Seperti yang diperkatakan. berkonsepkan fairy tale, nak bukak produk tu pun sayang sebab cantik sangat. Haa nantikan blogpost seterusnya sebab aku akan review produk yang sesuai untuk lelaki dan perempuan ini ! 



[ TENTANG PENGASAS MERVE ]



Saya Cik Joy Revfa iaitu FOUNDER MERVE Cosmetic mula membina empayar syarikat sendiri iaitu MERVE Group Holdings Berhad & MERVE Skin Health Sdn Bhd (Merveilles) pada bulan February 2015 dan mencipta produk Kecantikan & Kesihatan yang bertemakan Fairy Tales. Business Partner yg berpengalaman iaitu Encik Radz Mohd sebagai President MERVE Group, team marketing, staff-staff, stokis-stokis, agent-agent & dropship-dropship MERVE yang mantap, hebat & penuh komitmen.


Berumur 29 tahun dan saya adalah 'Single Mom" yang mempunyai seorang anak lelaki iaitu Muhammad Arryan Firdaus. Berdarah Melayu-Indonesia dan kini menetap di Shah Alam, Selangor. Sebelum ini saya adalah Filem Makeup Artists di Jakarta Indonesia yang bergiat aktif untuk menghasilkan karya-karya seni untuk pelakon-pelakon hebat Indonesia. Filem terakhir BOX OFFICE yang mana telah mengharumkan nama saya di dunia Makeup Artists adalah "Habibie & Ainun" dibintangi oleh pelakon terkenal Bunga Citra Lestari & Reza Rahadian yang telah memenangi banyak award. Saya sangat rasa bertuah terlibat di dalam filem-filem hebat di Indonesia sebelum ini.


Mungkin ramai yang telah lama mengenali Akademi Kecantikan Artistik Diyana, Shah Alam iaitu Akademi kecantikan yang diasaskan oleh Ibunda saya sendiri sejak tahun 1999 iaitu Puan Sofia Abbas. Beliau telah membantu ramai wanita-wanita di luar sana menjadi usahawan kecantikan berjaya. Jasa beliau amat besar & telah banyak membantu ramai wanita yang tiada punca pendapatan menjadi lebih berkemahiran & berjaya di dalam dunia perniagaan. Ibu saya sendiri adalah sumber Inspirasi untuk menghasilkan produk kecantikan & kosmetik. Disokong sepenuhnya oleh Ibu sendiri, saya terasa tersangat lah bertuah dan semoga lebih berkat lagi dengan restu beliau.


Pada bulan July 2015 di PWTC, saya telah membuat perasmian produk PERTAMA iaitu Minuman Kecantikan & Kesihatan The Beauty Spells iaitu GORGEOUS JUICE . Walaupun baru berada dipasaran awal jun 2015, sambutan dan testimoni yg diterima sgt banyak & keberkesanan minuman ini amat menakjubkan. Yang amat saya berpuas hati adalah produk Gorgeous Juice ini telah terjual sebanyak 100,000 unit dalam masa 6 bulan !! Apa yang mencuri hati pengguna adalah kerana Gorgeous Juice ini mengandungi formula Collagen, Vitamin C, Stem Cell, Bearberry Extract, Pearl Powder dan Diamond Water dan diperkayakan juga dengan ekstrak makanan sunnah iaitu Pomegranate Extract (Buah Delima), Dates Extract (Kurma), dan Bee Pollen (Debunga Lebah). 


Amalan pengambilan gabungan ekstrak makanan sunnah ini bukan sahaja mampu menjadi pemangkin kepada kesihatan terunggul, malahan membantu kita memperoleh keberkatan dengan mengamalkan makanan sunnah dalam kehidupan seharian, In Sha allah. Produk ini khusus buat wanita yang ingin memperbaiki masalah dalaman terutama buat wanita yang sukar hamil, dingin dlm perhubungan seksual, memperbetulkan aturan haid, memperbanyakkan susu dada & mencantikkan lagi kulit.



Instagram pengasas MERVE : @joyrevfa
Link official page MERVE Cosmetic Malaysia : ttps://facebook.com/mervecosmetic/


Manufactured by :
MERVE Group Holdings Berhad
( 1167228 T )


Distributed by :
MERVE Skin Health Sdn Bhd
( 1173249 P )


B-G-5 Vista Alam, Jalan Ikhtisas,
Seksyen 14, 40000 Shah Alam,
Selangor, Malaysia


Hotline : 
+601123650600
‪+60123738787‬


Instagram : @mervecosmetic_hq
Email : mervemalaysia@gmail.com
Website : www.merveillescosmetic.com.my | www.merve.com.my


p/s : Terkini Joy Revfa dikatakan viral atas kenyataan ' bakal isteri Hafiz Hamidun . Memang betul pun! Tahniah Cik Joy!

4 comments:

Mawardi yunus said...

wow cantiknya dia

suria lekatlekit said...

fairy tale.. agak unik. Boleh buat orang guna produk tu berimaginasi hehehe

Unknown said...

Jadi kamu juga pake perawatan muka macam nich ????/ #RESSSS

muja said...

honestly, sebijik macam neelofa dia nih..