Total Pageviews

Pengalaman Berbuka Di Hotel PNB Perdana Kuala Lumpur

Meskipun hanya tinggal beberapa hari sahaja lagi sebelum umat Islam menyambut Aidilfitri, suka untuk aku imbas kembali pengalaman berbuka di Restoran 10 Binjai di Hotel PNB Perdana On The Park Kuala Lumpur



Tema Nostalgia Ramadan 

Dengan bertemakan Nostalgia Ramadan, di hotel ini terdapat pelbagai pilihan makanan yang menarik  dan sedap tau! Malah sempat juga aku mengerling tengok aneka kuih-muih tradisional yang sukar untuk jumpa ada dekat sini. 






Menu Pilihan 

Buffet disini telah pun telah bermula pada 18 Mei ini hingga 15 Jun. Meskipun tidaklah begitu banyak sampai beratus-ratus menu di hotel terkemuka yang lain namun suka utuk aku cakap hidang disini sedap -sedak belaka. Ada diantaranya yang sampai dua kali aku ambil iaitu Koeytiaw goreng, daging salai masak lemak, kerutuk ayam, murtabak dan banyak lagi! 













Kebanyakan menu disini terdapat live cooking jadi korang boleh nikmatinya panas-panas termasuklah kambing bakar dan ayam bakar yang lazat! 

 Majlis Bersama Anak Yatim 




Tempoh hari,  masa aku pergi turut dijemput adalah anak-anak yatim. Mereka telah diraikan dan berbuka bersama-sama pihak pengurusan hotel dan para media. 

Konsep Patuh Syariah

Satu perkara menarik perlu korang tahu adalah, PNB Perdana On The Park berkonsepkan syariah Islam dan telah diiktiraf halal dan patuh syariah oleh Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM) sejak tahun 2007 lagi. 




Jadi bila menginap dan makan disini, tak perlu lah rasa was-was! Nanti kalau ada rezeki bolehlah aku cuba menginap disini pula. Insyallah...

1 comment: