Total Pageviews

Fernleaf UHT Dijamin Berkualiti Tinggi Dari New Zealand Dan 100% Mmmmm!

Siapa tak suka minum susu angkat tangan! Hahaha to be honest aku memang tak minum susu melainkan ada perisa. Jadi kebetulan dapat produk Fernleaf UHT aku pun memberanikan diri untuk minum susu Fernleaf perisa Asli setelah berpuluh tahun tak minum. Iyer lah takkan nak membazir kan? 





Pengalaman Pertama Kali Minum Susu Fernleaf Perisa Asli





Aku adalah anak kepada Intan,
Dalam keluarga adalah anak bongsu,
Susu Ferneaf Menjadi Pilihan,
Pertama Kali Meminum Susu

Masa nak minum aku macam terbayang mesti akan rasa mual sebab yer lah dulu tak minum susu sebab tak tahan bau dia. So lepas minum ini adalah pengalaman aku! 

Tegukan pertama : Minum sikit je sebab hampir mual bau dia tu still ada 

Tegukan Kedua : Beranikan diri, minum terus secawan. Fuhh tak sangka sedap rupanya! Ruginya puluhan tahun aku tak minum susu.

Konklusinya disitu, memang susu Fernleaf berbau! Sebab apa? Bau apa?  

Susu Diimport Dari New Zealand 

Gambar kredit Google 


Lagu Tokti Berjudul Anta Permana,
Pergi Tour Ke Genting Highland,
Susu Terbaik Dari Mana,
Jawapannya Dari New Zealand 

Benar nak tau sebab apa susu Fernleaf berbau? Itu menandakan ianya adalah 100% segar diimport dan bau itu sebenarnya adalah bau susu asli. Susu Fernleaf bukan diperah dari lembu di Kajang,atau Terengganu tau! 




Sebaliknya susu-susu ini diambil dari 100% susu di New Zealand. Fernleaf sendiri telah memastikan segala-galanya 100%. Ini termasuklah 
  • 100% DARI LEMBU YANG SIHAT 
  • 100% DIIMPORT DARI LEMBU DI NEW ZEALAND 
  • 100% SEDAP!!!!
  • 100% Mmmmm


Lembu New Zealand Antara Yang Terbaik! 



Kawan Saya Nama Chin Han, 
Tinggal Pula Di Gunung Daik,
Banyak Lembu Yang Menjadi Pilihan,
Dari New Zealand Juga Yang Terbaik



Sebabnya di sana, lembu-lembu ini bebas meragut rumput  berkualiti tinggi dimana-mana sahaja tanpa diletakkan di dalam kandang. Tidak seperti lembu dan kawasan lain yang mempunyai kawalan yang ketat dan terhad. Malah lembu di New Zealand juga merupakan lembu jenis tenusu dan cuaca dan persekitaran di sana yang menghijau dan terbaik menjadikan NZ seperti sebuah syurga buat lembu –lembu ini.  




Bila lembu ‘happy’, susu yang dihasilkan juga berkualiti. Terima kasih pada padang rumput New Zealand yang subur dan berkualiti tinggi membantu lembu menghasilkan susu yang diperkaya sumber makanan semula jadi, kalsium yang tinggi dan mudah diserap badang serta mengandungi protein yang berkualiti tinggi , Vitamin A dan D!



 Disebabkan lembu disana menghabiskan 90% masa dengan meragut rumput secara bebas pada hari yang cerah, kandungan Vitamin D juga lebih tinggi berbanding lembu yang sering terkurung dalam kandang. Wow! 

Lembu Di New Zealand ‘Dipaksa’ Menggunakan Teknologi Hasilkan Susu? 

Adam Sukakan Laksa,
Tetapi Terpaksa Berpusu-Pusu,
Benarkah Lembu Dipaksa,
Demi Menghasilkan Susu

Biar Betul???? Okay jangan salah faham ya dan kalau ada yang mendakwa tuduhan ini mohon betulkan mereka. Di New Zealand, susu yang diperolehi dari lembu adalah secara semula jadi TANPA SEBARANG PENGGALAK SUSU. Sebab apa?  Di sana bukankah syurga alam semula jadi. Dengan rumput yang berkualiti serta iklim cuaca yang baikk tanpa pencemaran teruk menjadikan susu yang diperoleh begitu mudah dan terbaik. 




Ada Apa Dengan Pakar Tenusu Dan New Zealand? 

Jumpa Semut Takut Terpijak,
Ketika Pulang Ke Alor Pongsu,
Kalau Anda Orang Yang Bijak,
Negara Manakah Jadi Pakar Tenusu

Bukan 10, 20, 30 atau 40 tahun ya New Zealand menjadi negara yang dikenali dunia sebagai pengeluar tenusu terbaik. Sebaliknya mereka mengekalkan rekod bersih selama 140 tahun pengalaman dalam perladangan tenusu. Macam mana mereka kekalkan rekod ini? 




Okay hadamkan ini ya anak-anak, untuk pastikan susu Fernleaf dapat diterima dan kekal segar seperti baru diperam, segala aspek diteliti dengan baik ini termasuklah

  • Menggunakan air yang bersih
  • Rumput yang berkualiti tinggi lagi menghijau dan segar
  • Kualiti produk diselia dengan baik 


Tidak hairanlah mereka digelar sebagai Dairy Expert! Pendek kata, ingat susu, ingat Fernleaf. Dah ingat Fernleaf pasti akan ingat New Zealand! 

Tips Minum Susu 



Daun Limau Daun Bidara,
Si Bongsu Digelar Sebagai Usu,
Tampil Saya Membawa Bicara,
Inilah Dia Tips Minum Susu

Okay since aku tak minum susu, ini adalah tips untuk galakkan korang ataupun anak-anak korang minum susu. 


  1. Cuba masukkan susu dalam gelas yang bertutup tanpa beritahu itu adalah susu
  2. Tak minum susu asli? Jangan risau galakkan minum yang berperisa! Fernleaf sendiri mempunyai susu yang berperisa dan aku suka perisa coklat. Sedap! 
  3. Masukkan atau gantikan makanan yang berlemak seperti santan dengan susu. Lagi sedap dan berkhasiat! 
  4. Cipta resipi menggunakan susu! 

Resipi Makanan Yang Menggunakan Susu 

Tidak Salah Berangan-Angan,
Tapi Jangan Terjebak Maksiat,
Susu Fernleaf Pelengkap Hidangan,
Sajian Enak Lagi Berkhasiat

Mudah kan tips yang aku bagi? Nak best lagi korang gunakan susu sdari Fernleaf ke dalam masakan korang. Aku dah cuba, memang sedap dan ada yang gebu tau! Berikut aku senaraikan makanan yang menggunkan susu. Tapi ingat! Guna susu Fernleaf baru menjadi tau sebab susu lain aku tak tahu kualiti mereka macam mana. Fernleaf dijamin sedap dan 100% rasa terbaik! 




Aku berani cakap ramai yang baru tahu khasiat dan bagaimana Fernleaf diiktiraf sebagai susu yang terbaik bukan? Aku pun baru tahu juga selama ini hanya tahu jenama mereka je. So lepas ini korang tahulah kan nak pilih susu jenama apa yang best, sedap dan segar! Bercerita sudah, berpantun pun sudah hahaha aku harap artikel ini dapat membantu korang sedikit sebanyak ya. Semoga bermanfaat! 

17 comments:

Zharif Azis said...

comel lah Khai !! yes, memang suka dengan susu fernleaf uht nie. especially perisa coklat tu. selalu beli kalau pergi supermarket. good luck ya Khai =)

Faries said...

Amboi banyaknya lagu smpai lagu anta permana tok ti pun masuk dalam susu fernleaf ni. Btw susu fernleaf ni mmg sedap. Suka perisa coklat. Kalau boleh hari2 nak!

Hanny Abdullh said...

Alaaa tak pandailah nak jual beli pantun..malu lak gan org muda pandai berpantun ni..hehehe.
Apa2 pun susu Fernleaf memang susu terbaik, minuman sis seisi keluarga ni, kalau ada duit lbh memang beli bebanyak utk stok dalam peti ais..sedap minum sesejuk

Suria Amanda said...

apesal comel sangat..hihi..akak pun suka susu fernleaf..nak2 susu choc ni..anak akak siap bekukan jadikan eskrem..sedap....all the best khai

Syamimi Saad said...

Alamak.. Takut jugak ke nak minum susu. Kekeke
Ingat kita je tak suka.
Tapi bila dah rasa susu uht fernleaf ni sedap, rugi betul tak minum dari dulu lagi aihhh..

Nadia Johari said...

susu fernleaf, tak tawar tak manis sanagt..memang sedap..just nice je..sebab tu boleh minum setiap hari..hehee..bagus info pasl susu fernleaf ni

Syafiera Yamin said...

Hey untunglah puan lembu fernleaf ni dapat masuk museUM alive ! aku pun masih belum ke situ... haha fernleaf ni jenama paling lama kan.. dari I kecil sampai besar masih wujud tu yang rasa macma best gila bila dia dah wujud dalam saiz kotak yang kecil ni senang dibawa kemana mana..

Seriwangi said...

Haaaaa...kalah budak2 bergaya minum susu, lembu happy,Khai pun happy minum susu heeee

Lia Hasty said...

Lawanya semua gambar-gambar dia. Susu Fernleaf ni memang well known kan dan tak payah nak risau lagi nak minum susu dari Fernleaf ni. Perisa coklat my favorite!

Nadratul Syazwana said...

Amboi, siap posing dekat tiang haaa. Suka semua gambar, nampak ceria and enjoy habis minum susu Fernleaf ha. Flavour chocolate tu sedap kannn :)

Bebelan Cik Min said...

Awak ni memang juara pantun ek dulu? haha..kte suka wak susu yang coklat tu..susu yang ori tu suka jugak tapi biasa kte masukkan dalam masakan..memang sedap

Alia Farhan said...

Cute gila gmbr dgn backgrpund2 tu
Alk suka gila fernleaf ni..sbb sedap kot

Jia Shin Lee said...

I'm a big susu fan I have a glass everyday! Btw I can't help to notice your pictures they are so pretty.

Mawardi yunus said...

Produk susu dari new zealand memang best. Nal nak jenama fernleaft ni. Aku sendiri pon suka. Memang best

Mawardi yunus said...

Produk susu dari new zealand memang best. Nal nak jenama fernleaft ni. Aku sendiri pon suka. Memang best

RunawayBella said...

Ehh kita pun suka susu Fernleaf ni. Dulu kecik2 minum susu tepung Fernleaf sekarang dah besar ni suka susu Fernleaf Chocolate tu. Best jugak kalau minun hari2. Anyway, comel gif tu

Tini Alif said...

Comel sungguh penggayaan juga susun-atur penulisan ini... Siap dengan pantun yang mencuit hati pulak tu... Bila came across susu Fernleaf ni terus teringat zaman kanak-kanak dulu... Seriously mengimbau kekangan...