Total Pageviews

Astrum Ampang Rumah Moden Paling Unik

Biarpun hanya melihat showroom mereka, aku akui yang perasaan kagum itu serta-merta muncul selepas diberitahu mengenai kelengkapan dan kemudahan yang ada di Astrum Ampang kelak. 




Buat korang yang bujang, baru berumah tangga ataupun merancang untuk mencari rumah yang berada di lokasi strategik suka untuk aku kongsikan mengenai Astrum Ampang yang terletak di Jalan Ampang dan Jalan Jelatek. 

Projek milik Setia Awan ini dibangunkan dengan konsep yang cukup canggih dan unik, sesuai dengan peredaran masa sekarang. Berkeluasan 6.8 ekar, projek perumahan ini dibuat serba lengkap termasuklah dari segi persediaan untuk penghuni nya 'Work From Home'.  Betul! Ada co-working space ntuk korang buat kerja sebagai salah satu kemudahan dan yang paling penting juga dilengkapi wifi. 



Bercakap mengenai konsep-nya, Astrum Ampang adalah pembangunan pertama yang mempunyai Transit Oriented Development (TOD) dan SOHO Transit di Malaysia. SOHO Transit Astrum Ampang ini mempunyai kawasan seluas 280 kaki persegi manakala bagi SOHO Suites seluas pula adalah 450 kaki persegi. 





Bagi Mampu Milik Service Apartments keluasananya adalah 450 kaki persegi dan 550 kaki persegi.  Apa yang membuatkan aku kagum adalah pintu rumahnya memakai smart wifi door lock dan di dalamnya pula sudah tersedia dengan Google Assistant. Jadi segalanya menggunakan suara untuk korang menggunakan mana-mana kelengkapan dalam rumah. 



Selain itu,  Astrum Ampang juga bakal berkongsi bangunan dengan sebuah hotel terkemuka dan dibawahnya pula akan ada stesen LRT yang bersambung dan juga 27 aneka kedai untuk kemudahan penghuninya. 

Bukan itu sahaja,aku suka bila Astrum Ampang perkenalkan Smart Gym dan juga dilengkapi dengan Virtual Cycling.  Masuk ke dalamnya seakan berada di dunia lain dan yang paling penting boleh melakukan senaman secara virtual tanpa perlu risau nak upah khidmat jurulatih. 



Untuk info ada 62 kemudahan tersedia dan ini antaranya : 

- Swimming pool
- Jakuzi
- Gelanggang Tenis
- Bilik refleksologi
- BBQ
- Virtual Cycling
- Futsal court
- Taman Permainan
- Dewan serbaguna
- Smart Gym
- Ruang Kerja
- Kafe
-Teater Luar

Lokasi Strategik 

Astrum Ampang yang dilengkapi keselamatan pengecaman wajah 5G dan keselamatan 24 jam dengan pengawasan cctv ini terletak berhampiran dengan pelbagai lokasi menarik dan juga kemudahan. 

  • 150m dari Stesen LRT Jelatek 
  •  4km dari Menara Berkembar Petronas. 
  • Berhampiran Pusat Perubatan 
  • Berhampiran Pusat Membeli-belah 
  • Berhampiran sekolah serta pusat-pusat kerajaan
Harga nya pula menjanjikan pemiliknya sebagai mampu milik tau. Untuk  fasa pertama terdiri daripada SOHO Transit ( 1360 unit ) dan Rumah Mampu Milik ( 712 unit) untuk pembeli rumah pertama bermula dengan harga RM230,000 hingga RM270,000. 






Untuk korang yang ingin melihat sendiri Astrum Ampang boleh berkunjung ke unit galeri dan pameran mereka Phileo Damansara dengan cara temujanji  ya. Berbaloi! 018-371 2888.

Temujanji :  018-371 2888.
 

7 comments:

LampuHijau said...

Fully furnished dah siap. Dengan kunci yang macam tu, pakai Google Assistant, bokeh fefeeling duduk rumah mewah. Siap smart gym tu lagi. Harga pun mampu untuk dimiliki, tak ada lah mahal nau nya

Sunshine Kelly said...

I personally like the location and facilities very much and the price pun sangat affordable

Sis Lin said...

Pergh cantik giler ar dekorasi dalaman dan juga suasana kelilingnya.. ni kalau dapat sebiji stay sini, duduk rumah pun tak bosan...

AyuArjuna BiGoshh said...

cantik rumah sangat.. boleh usha ni..lokasinya strategik, dengan kepelbagaian dengan fasiliti

Bella Jamal said...

Mantapnya rumah ni sis. Mana nak cari abah yang boleh belikan umah utk did. Boleh bawa meow tak?? Hahaha. Best giler kalo dapat ni.

Nina Mirza said...

Suka betul dengan lokasi nya yang statergik. Surrounding macam-macam dah ada! Ada duit memang bagus beli seketul kat sini kannnn...?? Bagus untuk investment juga

Min said...

Jom ambil 1.blh wsp 0173420352