Total Pageviews

Cabaran 7 Hari Sarapan Bersama Dutch Lady

Siapa sini selalu skip breakfast? Haa kalau korang ingat dengan skip breakfast boleh kurus, jimat duit bagai. Korang silap. Sebenarnya makanan daripada breakfast la yang membantu memberi tenaga sepanjang hari sebabnya bila kita dah tidur, badan - badan akan rest selepas penat 'bekerja' 

Jadi bila dah bangun, sistem badan akan 'bekerja' dan memerlukan tenaga yang secukupnya. Jadi pilihlah nak jimat ke nak kurus? 




To be honest, aku memang jarang breakfast, selalunya breakfast hanya segelas air kosong tak pun minuman cereal. Tu pun kalau rajin. Dan aku tak minum sangat susu. Sebabnya aku tak tahan bau susu yang kuat. Kalau susu perisa coklat atau strawberry bolehlah telan lagi . 

Tapi bila dah start main gym, bangun awal untuk siapkan kerja mesti kena breakfast. Mujurlah setelah diperkenalkan dengan Dutch Lady Pure Farm, 7 days in a row tak pernah skip breakfast. Jauh mana travel dan dimana aku berada, sekotak Dutch Lady Pure Farm mesti kena bawa. 

Kan aku cakap aku tak suka bau susu? 1st time minum  Dutch Lady Pure Farm, terlupa yang aku minum susu sebab rasa dia sedap tak macam susu lain. Kadang - kadang nak variety kan susu ni, aku wajib ambil Dutch Lady Pure Farm sebagai minuman dan makanan lain sebagai sampingan

Kalau rasa jemu, aku campur dalam cereal takpun jadikannya sebagai salah satu bahan utama dalam masakan. Sebagai contohnya, buat puding susu, banana shake dan sebagainya. Sedap dan berkhasiat! 

Selalunya aku akan buat smoothie la sebelum ke gym. Meh aku share resipi  Banana Smoothie Dutch Lady Pure Farm 

Bahan - bahannya adalah 

1 Kotak  Susu Dutch Lady Pure Farm ( yang kecil)
3 Pisang 
*Kalau ada berry atau buah - buahan lain boleh campur 

Kesemua bahan - bahan ni korang blend, dan terus minum macam tu je ! Mudah kan? 


Kalau rasa tak sempat sangat or tak tau nak makan apa, aku suggestkan korang untuk minum dan ambil produk Dutch Lady Pure Farm. 

Tahu tak yang sebenarnya rakyat Malaysia tidak mengambil kalsium yang secukupnya? Dengan pengambilan susu ianya membantu memberi kalsium ke dalam badan. So kalau korang ambil segelas susu Dutch Lady PureFarm di waktu pagi ianya dapat membantu membekalkan 275mg kalsium dan memenuhi daily requirement kalsium korang. Mudah kan? 

Selain itu, kajian juga menunjukkan dengan segelas susu memudahkan sistem penghadaman badan dan diperkaya dengan nutrient seperti manganese, phosphorus, selenium,calcium, protein dan vitamin C,D,A dan B


Pengambilan susu ni sebenarnya wajib diamalkan sebab ianya adalah permulaan hari korang. Tak minum susu ni ibarat kau makan nasi lemak tapi tak berlemak haa camtu hahahah. 


So aku dah sahut cabaran 7 Hari Sarapan Bersama Dutch Lady ni. Dan kena pulak time aku back to back travel. 


comel je haa dorang hantar 
'

Sarapan Day 1
- Nasi Lemak special delivery dari Dutch Lady dan Dutch Lady PureFarm 


Sarapan Day 2
- Roti Canai Kuah Banjit  dan Dutch Lady PureFarm 

Sarapan Day 3
-  Dutch Lady PureFarm bawa sampai ke Aceh! 

Sarapan Day 4
- Cereal dan Dutch Lady PureFarm 


Sarapan Day 5
- Buah - buahan dan Dutch Lady PureFarm 

Sarapan Day 6
- Lontong Aceh  dan Dutch Lady PureFarm 






Sarapan Day 7
- Nasi Beriani ETS dan Dutch Lady PureFarm 


Tapi tu bukan penghalangnya. Dengan Dutch Lady Pure Farm, ianya mudah dibawa ke mana sahaja tidak kira dimana kita berada. 



Siap pesan dekat students aku lagi suruh minum susu. Maklumlah cikgu PJ Kan ? Hahahah


Jadi kepada semua pembaca blog ni, jangan lupa dapatkan susu Dutch Lady ini sebagai bekalan tenaga korang dan amalkan gaya hidup sihat! 


Web
https://www.dutchlady.com.my


Facebook
https://m.facebook.com/spread.the.goodness.of.milk/


Instagram
https://www.instagram.com/dutchladymy/



No comments: