:: TESLIANS SECTION 5 ::

“Good afternoon ladies and gentlemen, the plane, boieng 707 depart time will delay from 1300 to 1400.Dear passengers, we are sorry for the inconverience”. Setelah mendengar pengumuman itu, aku segera beredar dari tempat dudukku. Ke mana lagi kalau tak ke tandas.hehehehe….Dalam perjalanan, aku terlanggar seseorang. Raimy!! Pramugara rupa-rupanya sekarang. Patut la suara dalam pengumuman tadi mirip seseorang yang aku kenali,tak sangka kami akan berjumpa atas kapal terbang ni. Selesai urusanku,aku bergegas kembali ke tempat dudukku. Tetapi aku telah tersalah jalan kerana menghala ke kabin kapten kapal. Nasib aku memang baik kerana terserempak dengan kapten kapal yang ingin kembali ke kabin. Aku terkejut seketika kerana kapten tersebut tiba-tiba memelukku. “Khai ko ke ni, sihat?”. Aku tergamam dan terlihat pada tanda namanya “Kapten Akmal”. Whoa!!Pilot???

Sekembalinya aku di tempat dudukku,pramugara dan pramugari mula menghidangkan makanan dan minuman. Aku berpaling untuk mengucapkan terima kasih. Yat??eh ?? seorang lagi yang mengikuti jejak langkah Raimy  menjadi pramugara. Dia telah menghidangkan aku satu hidangan nasi lemak yang istimewa. Katanya nasi lemak ini buatan Kak Biha yang kini menjadi tauke restoran makanan yang terkenal. Selain itu dia juga merupakan pemilik kepada 7 universiti tempatan di tanah air. woah, tidakku sangka sebegini jauh dia boleh pergi.


***********************************************************


Setibanya aku di KLIA,aku mengambil teksi. Di dalam teksi aku sempat membaca akhbar. Didada akhbar itu terpampang kisah dua sahabat yang merupakan ahli perniagaan dan politik terkenal, FATIN ZALIKHA dan INTAN NABILAH. La depa ni kaya dah. Dulu nak cakap pun tersenyum-senyum. Aku singgah di Masjid Negara untuk menunaikan solat. Aku telah bertemu dengan ASYRAF  yang dulunya kami panggi lASYER  Sekarang ni dah jadi imam muda yang berijazah rupannya. Sempat juga kami bercerita tentang kenangan di kolej  dan kawan-kawan. Katanya , SEDIL  telah menjadi peguam syariah manakala ANIS DAN NAD telah menubuhkan syarikat guaman sendiri. Padan sungguh depa jadi peguam sebab dekaT kelas  berdebat saja depa ni ada ja benda yang tak kena.,KAK YAN ,dan HUSNA pula dah jadi pakar motivasi terkenal dan sering mendapat jemputan di seluruh negara. NAHLA  pula telah menjadi ahli kimia dan menghasilkan pelbagai bahan untuk kegunaan rakyat. Bagus kawan aku ni,berjasa pada rakyat!




*************************************************************


Aku meneruskan perjalanan. Baru aku teringat, aku masih belum mempunyai nombor telefon. Aku menyuruh pemandu teksi itu berhenti di sebuah syarikat telekomunikasi yang kebetulan sedang mempromosi nombor mudah alihnya secara besar - besaran. Tidakku percaya ,TOPEQ pemiliknya dan aku terlihat sekumpulan penyanyi sedang membuat persembahan sempena promosi syarikat TOPEQ.Ya Allah!!AIN  rupanya…Meletup nampak sekarang. Aku ke belakang pentas untuk berjumpa AIN  tetapi dihalang oleh seorang pemuda. Aku seperti pernah lihat mukanya lantas aku bertanya “MIRUL ke??”, dia mengangguk. Aku memperkenalkan diriku dan kami bersalaman kerana lama tidak berjumpa. Tidakku sangka kerana MIRUL telah menjadi composer dan pengurus artis iaitu AIN .Aku sempat bertanya pada MIRUL  tentang ILI ,TAT , dan SHIRA .Katanya ILI  dan SHIRA  kini telah menjadi pegawai Polis berpangkat tinggi manakalaTAT menjadi pengetua dia salah sebuah sekolah kluster di timur tanah air.
****************************************************************

Aku menginap disebuah Hotel memandangkan perjalananku masih jauh. Aku merebahkan badan di atas katil yang empuk. Fulamak….bestnya. sambil berbaring aku membuka tv untuk melihat rancangan yang menarik. Pelakon tu ……macam aku pernah lihat…..SYAFIQA !! Berjaya juga jadi pelakon… aku masih ingat ketika kami masih di kolej , dia  selalu tertidur dan mengigau  ingin menjadi seperti pelakon veteran,angelina jolie  yang suatu ketika dahulu namanya meletup-letup.Masa tengah melayan perasaan inilah kenangan bersama kawan - kawan di kolej  semakin meluap-luap dalam fikiranku. Apa khabar agaknya FARAH dan SOFEA. dengar cerita FARAH dah maju berkembang sebagai selebriti  sehingga berjaya memiliki restoran yang maju.Tetapi aku tidak berkesempatan berjumpa dengannya kerana menurut pekerjanya FARAH berada di Tanah Suci untuk menunaikan umrah.

 ********************************************************************
Aku mengambil teksi untuK bersiar - siar sekitar bandar raya l. Dalam pejalanan aku meminta pemandu teksi singgah sebentar di farmasi. Sejak balik ni rasa semacam ja,hehehehe duit aku selamat kerana farmasi ni merupakan salah satu cawangan farmasi RIRI.Tak sangka aku, kerana akhirnya jadi doktor kawan aku ni.Jimat 50 ringgit! sewaktu di dalam teksi , aku sempat melihat pada skrin tv gergasi  yang tertulis pada suatu rancangan animasi kanak-kanak “sebuah karya DANIAL ”.Sungguh kecil dunia ini..hati kecil ku berbisik.keesokannya  aku  menuju ke Universiti Sains Malaysia. Telah tertulis bahawa aku akan berjumpa dengan SOFEA atau kini lebih dikenali sebagai Prof SOFEA 

***********************************************************************

kini, aku mengambil alih jawatan di Universiti Sains Malaysia. Hari ini merupakan satu sejarah bagiku dan seluruh Rakyat Malaysia kerana hari ni aku digelar canselor muda, Prof Diraja khairul azfar..

yang memberontak dengan ekzos :: Khai Artz-Far @ Putera TESL 

::bebot menderum ::
 1. sorry aku yang create cerita ini mesti aku kne lbih hahahaha
2. jangan marah erk  saja suka2
3. cerita ini asal aku reka masa zaman sekolah tapi gubah sikit untuk versi kampus so pemantaun yang dibuat banyak pula org yang ambil aku punya cerita ini =_=
4. semakin banyak dugaan yang diterima pada ketika ini.... 




3 comments:

Anonymous said...

gila nak mampos . aku ajaq ajaran sesat boleh la hoii

immagirlwithnicedimples said...

hehehehe ain tergelak2 bce nih . but fun ! best ! hehhee

k-artz chasez said...

@immagirlwithnicedimpleshahahaha saje gila2