Total Pageviews

Tempat Percutian Menarik Untuk Keluarga

Assalamualaikum dan salam sejahtera !

Tempat Percutian Menarik Untuk Keluarga ? Mesti korang tertanya - tanya tempat yang mana sesuai untuk bawa keluarga melancong bukan ? tambah - tambah lagi apabila musim cuti sekolah hampir tiba . Yang mana ada anak - anak masih bersekolah mesti dah risau takut anak - anak tanya nak bercuti ke mana untuk cuti sekolah ini. 

Sebenarnya Khai tertarik dengan artikel - artikel di dalam Virtual Malaysia dimana portal ini merupakan gedung informasi digital atau pusat informasi yang berkaitan dengan pelancongan di dalam negara . Jadi Khai nak ambil kesempatan ini untuk berkongsi dengan korang tempat percutian menarik hasil dari percutian dan review Khai selama ini untuk slot Jom Makan Angin 

Desa Waterpark 



Kalau bab main air, cakaplah siapa yang tak suka . Jadi kalau korang plan untuk bercuti ke taman tema air , Khai cadangkan Desa Waterpark . Diakui memang negara kita semakin banyak Taman Tema yang telah dibangunkan dan jauh lebih terkenal. 

Tapi tahukah korang , Desa Waterpark antara Taman Tema yang terawal di Malaysia dan mempunyai tarikan sendiri, iaitu Thunder Bolt. Untuk pengetahuan , Thunder Bolt adalah Permainan Pertama yang menggunakan Kuasa Pancutan Graviti Air dan  Yang Terpanjang di Asia! Nak tahu apa lagi keunikan Desa Waterpark, Baca disini. 


Escape Pulau Pinang



Sukakan aktiviti yang lasak dan ekstrem ? Memperkenalkan Escape , tarikan terbaru di Pulau Pinang yang khusus untuk korang yang gemarkan aktiviti lasak. Lasak ? Tak sesuai dengan kanak - kanak ? Jangan risau kerana di Escape, mereka memang menyasarkan golongan kanak - kanak dan remaja untuk mencuba ke semua aktiviti di sini. 

Jadi kesemua kemudahan dan keselamatan disini telah direka khas untuk golongan ini. Ramai yang tidak tahu mengenai Escape ini yang terletak di Teluk Bahang Penang . Bila dah datang disini, wajib mencuba Atan's Leap ! 


Resorts World Genting (RWG)


Taman Tema Resorts World Genting antara pilihan lain dari Blog Budak Pacak untuk korang yang ingin luangkan masa bersama keluarga. Tapi bukan ke Taman Tema Resorts World Genting dah tutup ? Jangan keliru yer kawan - kawan semua. Yang ditutup untuk sementara waktu adalah untuk permainan Outdoor sahaja. Permainan Indoor masih dibuka seperti biasa.

 Untuk pengetahuan korang sepanjang penutupan permainan Outdoor , pihak RWG telah menganjurkan beberapa program khas untuk para pengunjung berdasarkan tempoh tertentu. Sebagai contoh baru - baru ini telah diadakan Fantastica , Pameran Transformers dan banyak lagi. Nak tahu apa program RWG yang menanti korang , kenalah rajin melawat laman web mereka. 


Sebenarnya banyak lagi tempat menarik yang Khai nak share kepada korang semua . Kalau cakap tempat untuk bercuti memang sampai esok pun tak akan habis. Jadi dikesempatan ini apa kata korang layari laman web Virtual Malaysia sebab disana banyak informasi mengenai pelancongan dan tempat bercuti untuk korang rancang sempena cuti sekolah ini .

 Oh yer jangan lupa bila pergi bercuti dan nak post ke social media korang , gunakan #virtualmalaysia . mana la tau, mungkin boleh berkongsi dengan kawan - kawan lain mengenai pengalaman korang melancong. 





p /s : teringin nak review pelancongan dalam dasar air 

18 comments:

precious cla said...

Malaysia penuh dgn destinasi percutian. Kaaaaan :D

Ada masa blogwalking la tmpt sy

http://walkstatic.blogspot.com/2014/03/segmen-ku-sayang-kamu.html

Nick Nashram said...

tunggu cuti nanti..nak explore satu malaysia la..hehe.tapi kena tengok bajet jugak.

khai artzfar said...

@Precious Clacukup jelajah dalam Malaysia pun dah menarik kan

khai artzfar said...

@Nick Nashram haha nanti kalau jadi mohon kongsi bajet ye

Bunda_nora said...

Salam ukhuwah dan salam ziarah dari Bunda...

Tengkubutang said...

Haiiiii..Cakkk!!
done follow sini no. 811
sudilah kiranya follow me back yea..
he2.. salam kenal.. keep in touch yea..=)

http://tengkubutang.blogspot.com/

dan my 2nd blog
http://kucenkucenbelog.blogspot.com/

Sheila Salim said...

Assalamualaikum. escape pinang macam best je. tunggu lepas habis pantang nanti nak datang sini. i like aktiviti lasak ni ~~~

MyCherita said...

Salam Ukhwah.. singgah blogwalking senarai follow wajib GA Emas Putih salam ceria, salam jumaat..

khai artzfar said...

@BUNDA a.k.a KNwasalam hai bunda !

khai artzfar said...

@tenku butanghello tengku butang!

khai artzfar said...

@Sheila Salimwah akak baru habis pantang ke? tahniah ye

khai artzfar said...

@MyCheritaamboi ni follow kerana terpaksa ke apa? kehkehkeh

khai artzfar said...

@MyCheritaamboi ni follow kerana terpaksa ke apa? kehkehkeh

Sheila Salim said...

belum pantang lagi dik, tgu nak bersalin dulu maksudnya. hiewhiew ~~~

Unknown said...

Seronok ni... Thanks for good info...

khai artzfar said...

@Nasita Dollah happy to share :)

Nadia Johari said...

TENGAH PIKIR NK HONEYMOON KAT MANA..HEHEH

khai artzfar said...

@Nadia Johariamboi kak haha