Gambar Pesawat MH 17 Terhempas

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua .


Hari ini Malaysia digemparkan dengan khabar berita yang mengejutkan dimana Pesawat Penumpang Malaysia MH 17 dilaporkan telah terhempas di Ukraine  kerana telah ditembak . 

Pesawat yang membawa 280 orang penumpang dan 15 orang anak kapal itu dilaporkan dalam perjalanan dari Amsterdam ke Kuala Lumpur . Disini Budak Pacak nak berkongsi beberapa gambar pesawat MH 17 yang dikatakan telah terhempas.

 Ada juga yang mengatakan kesemua mangsa telah terkorban . Terfikir sejenak mengenai ada keluarga yang ingin pulang beraya di Malaysia tetapi tidak kesampaian.... 



















Senarai Nama Crew MH 17

  • Penumpang Pesawat MH17 bagi rakyat Belanda : 143 orang
  • Penumpang Kapal Terbang MH17 bagi rakyat Australia : 27 orang
  • Penumpang Kapal Terbang MH17 bagi rakyat Malaysia : 20 orang (2 bayi)
  • Penumpang Pesawat MAS MH17 bagi rakyat Indonesia : 11 orang (1 bayi)
  • Penumpang MAS MH17 bagi rakyat British : 6 orang
  • Penumpang MAS MH17 bagi rakyat Jerman : 4 orang
  • Penumpang MH17 bagi rakyat Belgium : 3 orang
  • Penumpang MH17 bagi rakyat Filipina : 3 orang
  • Penumpang MH17 bagi rakyat Kanada : 1 orang
  • Penumpang MH17 bagi rakyat Amerika syarikat : 23 orang
  • Tidak diketahui : 39 orang
  • Jumlah warga Malaysia 35
  • Jumlah Penumpang : 280 orang
  • Kru teknikal MAS MH17 : 4 lelaki
  • Kru kabin MAS MH17 : 11 (3 lelaki / 8 wanita)
Senarai jumlah penumpang pesawat MH17

apa pun sama - sama kita doakan yang terbaik mangsa pesawat  MH17. salam takziah diucapkan untuk ahli keluarga mereka. Al - Fatihah . 

p /s ; Pray For MH17







7 comments:

✿AINAA ROSEBERRY✿ said...

Ya Allah teruknyaa.. sedih melihat semua ni terjadi.. pray for Malaysia, Pray for MH17

Bahrain said...

Takziah diucapkan pada keluarga mahsa MH17. Satu dugaan paling besar di bulan Ramadhan. Semoga mereka tabah menerima berita ini.

Rawlins GLAM said...

Tak sampai hati nak tengok gambar-gambar dan video
Sedih
Asyik menitis je air mata

Anonymous said...

Innalillahhiwainnailaihirajiun....semoga mereka ditempatkn bersama org2 yg soleh....

zulhilmi tempoyak said...

Innalillahhiwainnailaihirajiun
tp rs video tu macam lain sket..

Khai Artzfar said...

@✿AINAA ROSEBERRY✿Aminnn

Khai Artzfar said...

@Bahrainmoga ada hikmah disebaliknya