Total Pageviews

Coca - Cola Collectors Fair Meriah

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua 

Siapa ada pergi Coca - Cola Collectors Fair baru - baru ini ? Untuk pengetahuan korang , pameran Coca - Cola sempena perayaan Hari Coca - Cola yang ke 125 tahun telah diadakan di Berjaya Times Square pada 10 Mei yang lalu. 



Budak Pacak berkesempatan ke sana untuk bersama - sama meriahkan pameran tersebut. Memang tak rugi kalau datang dan rugi buat siapa yang tidak datang. 



Ini kerana pada pameran tersebut seramai 60 orang peserta tempatan dan antarabangsa telah berkumpul dengan membawa koleksi Coca - Cola sepanjang zaman





Sempat juga Budak Pacak melihat koleksi - koleksi mereka malah ada antara koleksi tersebut yang Budak Pacak tidak pernah lihat dan ada yang mencecah ribuan ringgit. Benarlah kata orang disebalik koleksi itu tersimpan ceritanya tersendiri jadi tidak hairanlah ada diantaranya yang mahal dan eksklusif. 



Selain pameran koleksi Coca - Cola , sepanjang hari tersebut turut diadakan aktiviti menarik seperti demonstrasi Capoeira , mini games dan tidak dilupakan yang menarik perhatian pengunjung disitu adalah lukisan arca 3D yang unik dan arca gergasi yang dibina daripada 200 botol kaca Coca - Cola. 

Gill McLaren , pengurus besar Coca -Cola di Malaysia bergambar di hadapan arca gergasi


Sebagai info, botol - botol yang direka tersebut melambangkan simbol ikonik di Malaysia seperti flora dan fauna , kebudayaan dan pelbagai bangsa yang telah dicipta oleh para penuntut Kolej Saito 

Malah sepanjang pameran tersebut, minuman percuma Coca - Cola telah diberikan kepada setiap pengunjung yang hadir. Itulah sebabnya Budak Pacak cakap, rugi siapa yang tidak hadir, kehkehkeh.. 



Jadi ada ke antara korang yang peminat mengumpul barang coca - cola ? Budak Pacak pun dah mula minat mengumpul barangan jenama Coca - Cola ni. Pada sesetengah orang sekarang tak nampak lagi apa motifnya bukan ? Cuba bayangkan lagi 10 tahun , confirm nilai seninya sangat mahal. 

Apa pun , terima kasih kepada Pihak Coca - Cola kerana sudi menjemput ke Coca - Cola Collectors Fair. Harap tahun depan ada lagi hehehe... 

p /s ; minat kumpul tumbler juga 

1 comment:

Ismi Ana said...

Yang tak pernah tgk p0n ade. Sedapnye coca cola. Tak tau p0n 10 mei ritu de pameran. Selalu pegi TS time xde pape. Huhu