Total Pageviews

Jefferson Jenama Pilihan Lelaki Terkini

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua . 

Kurang beberapa hari lagi , Kita bakal menyambut bulan ramadhan. Budak Pacak yakin mesti ada di antara korang yang dah buat persiapan awal bukan ?

Kepada yang tengah buat persiapan tu terutamanya lelaki yang tercari - cari baju raya , tak payah serabut kepala nak cari dekat mana kedai baju lelaki yang menarik kerana pada entry kali ini Budak Pacak nak kongsi dengan korang mengenai Jefferson , sebuah jenama pakaian lelaki yang sedang meningkat naik .



Bercakap mengenai Jefferson, sebenarnya jenama ini telah lama bertapak di Malaysia  cumanya kurang dikenali. Cawangan pertamanya telah dibuka di Pulau Pinang pada tahun 1987 Kini jenama Jefferson telah berkembang di seluruh negara dengan mempunyai hampir 11 cawangan termasuk cawangan antarabangsanya di Indonesia.



Jadi baru - baru ini Budak Pacak telah dijemput oleh pihak Jefferson sendiri untuk memperagakan beberapa pakaian mereka. Bak kata mereka menjadi duta kecil Jefferson..kehkehkeh.



Sebenarnya selain Budak Pacak , ada beberapa orang lagi blogger lelaki yang telah dipilih oleh Jefferson untuk memperagakan pakaian mereka di beberapa cawangan lain. Oleh kerana kampung Budak Pacak di Kedah , jadi Budak Pacak telah ditugaskan untuk review Jefferson Cawangan Alor Setar

Di Jefferson, cakap je pakaian lelaki yang macam mana korang nak , bab dari formal sehinggalah ke pakaian sukan semuanya ada disini. Jadi korang tengoklah sendiri Budak Pacak makeover, jadi model amatur kejap , kehkehkeh..

Formal Wear 



Untuk pakaian formal , from Top adalah  kemeja putih bersama - sama Sut berwarna biru turqoise dipakai bersama bow - tie . Manakala untuk bottom adalah slack dan kasut berwarna biru turqoise. 


Casual Wear 



Untuk casual wear , Budak Pacak telah memilih dua jenis pakaian untuk diperagakan. 

Untuk gambar pertama baju casual berwarna biru lengan pendek yang bercorak vintage telah disuaikan bersama skinny hitam. Manakala untuk kasut Budak Pacak telah memilih jenis half - boot. Aksesori seperti beg dan cermin mata adalah jenama Jefferson . 

Gambar Kedua pula kemeja putih vintage telah dipakai bersama skinny jeans yang terkini dengan half cut. Kasut pula Budak Pacak telah memilih jenis loafer bercorakan camo . 

Sports Wear 




Untuk Sports Wear pulak Budak Pacak telah memilih sweater berwarna hitam dipakai bersama T- Shirt dan Seluar Half - Cut . Menariknya seluar ini sejuk dan sesuai dipakai untuk bersukan.

Cantik bukan ? bukan sahaja pakaian - pakaian ini cantik malah kualitinya yang sangat kemas dan yang paling penting harganya sangat berpatutan. 



Lepas ni memang serbu Jefferson sajalah untuk cari pakaian - pakaian lelaki.Terima kasih staf  Jefferson Alor Setar sebab tolong Budak Pacak peragakan pakaian ini  !

Cawangan Jefferson 

Jefferson Queensbay Mall , Penang 
Jefferson AEON Seberang Perai , Penang
Jefferson KB Mall , Kelantan 
Jefferson East Coast Mall , Pahang 
Jefferson Sungei Wang Plaza , Kuala Lumpur 
Jefferson Sunway Pyramid, Selangor 
Jefferson Alor Star Parade , Kedah 
Jefferson Prangin Mall , Penang 
Jefferson AEON Melaka 
Jefferson Bouvevard Shopping Mall , Kuching 
Jefferson Indonesia 

Untuk maklumat lanjut layari 


p /s ; nantikan entry seterusnya mengenai jenama kasut tempatan yang popular 


10 comments:

Ismi Ana said...

Smart betul ni baju2 dia. Suke sangat! Nak beli adiah utk adik lelaki. Huhu. Tengs share.

Unknown said...

Saya peminat pakaian Jefferson especially jeans...

Unknown said...

Khai, bestnye tengok cutting baju dia very clean. The suit is very hip lah, kaler dia lain dari lain.
Tapi.. tapi.. ada tak saiz sir? Hahaha.
It's okay, I pun tengah usaha nak kuruskan badan.

Stalk me, read me - Hafez the Great!

Hafiz Hafizol said...

1stime dgr jenama Jefferson. noob nye aku Y__Y

amirnawawi said...

la Jefferson ni jenama Malaysia ke?

khai artzfar said...

@Hafez Zahruddinada sir, saiznya bermula dari M hehe

khai artzfar said...

@amirnawawiye jenama Malaysia. proud with Malaysia product

khai artzfar said...

@Faez Fahmie tak cuba baju pulak ke

khai artzfar said...

@Ismi Anabolehlah lepas ni buat belanja baju raya adik

Unknown said...

cantik2 baju dia ek..suke2!!!