Total Pageviews

Tempat Berbuka Puasa Sedap : Hotel Everly Putrajaya


Ini adalah tahun kedua aku datang review makan dekat Hotel Everly Putrajaya dan apa yang aku boleh cakap hotel ini menduduki tangga paling teratas untuk semua tempat aku dah review sempena Ramadan 2018.

Rencah Nusantara 




Jika tahun lepas temanya adalah Warisan, Kini Selamanya. Tahun ini pula temanya adalah Rencah Nusantara. Sememangnya ada banyak pilihan makanan dekat sini menanti di bulan Ramadan. Yang bestnya dapat juga lauk-lauk kampung yang rasanya sangat asli! 











Makanan Bertambah Sedap
Yes ini adalah review jujur daripada aku. Based on apa yang aku makan sememangnya sangat sedap. Yang pasti korang WAJIB cuba Mee Kuah Daging yang bagi aku SANGAT SEDAP. 




Tak pernah aku rasa sesedap macam ni. Bila tanya chef, rupa-rupanya ini adalah resipi turun-temurun keluarganya. Malah specialnya lagi, dagingnya diperap dan juga dibakar. Arghh bencinya tulis ni pun dah terliur.

Bersebelahan Alamanda

Jika korang tertanya, ianya terletak bersebelahan dengan Alamanda Putrajaya, The Everly Putrajaya merupakan tempat berbuka puasa yang sesuai jika korang membeli - belah di Alamanda.

Harga Berbuka Puasa Di Hotel The Everly



Untuk korang yang ingin berbuka disini nanti, sekarang ada promosi istimewa dimana  The Everly Putrajaya menawarkan harga promosi RM98. 




Tempahan berkumpulan pula, untuk setiap 10 orang akan dapat percuma satu dan diskaun 50% menanti untuk warga emas dan kanak-kanak berumur 6 hingga 12 tahun. 





Pakej Penginapan pula adalah RM369 nett merangkumi satu malam penginapan, sahur dan buffet berbuka puasa untuk dua orang.

Untuk maklumat lanjut, korang boleh hubungi

03 – 8892 2929

011 – 6318 6029



19 comments:

NAZLIANA SI CUTE said...

wahh kalau menu berbuka mcm ni ka hari2 mkn tak kenyang sedap tgk ja dah melelh air liur..wowwww

MaisarahSidi said...

nampak menyelerakan! mesti sedap-sedap rasa semua makanan yang disediakan. air tangan 4 chef lagi tu. harga pun boleh tahan juga. sekali sekala tak salah nak merasa kan

www.maisarahsidi.com

Atikah Norbaki said...

I oals bab kambing ni kureng sikit.. ikut mood gak. tapi kalau goreng2 kuali besar tu memang suka... Kuew teaw dia mengiurkan btl...

Airah Syahirah said...

Sedap sedapnya menu dia terliur tengok.dia punya hiasan pun menarik.yang ready to eat tu memang senang la nak bawak kemana kalau tak sempat makan dah sedia je

adianiez AIDA said...

Berkenan plak dgn rm369 tu. Kebetulan, Ramadhan nanti aida exam.
Thinking of staying bangi or putrajaya. Bwk anak2. Tapi tu la. Lom confirm.
Menarik temanya. Harga murah da tamat plak :-)
Kambing bakar is everywhere. Yummy!

JMR said...

Kalau khai bahar dah cakap sedap, memang sedap betul la kan. Mee kuah daging tu memang nampak menyelerakan..daging lak dibakar terlebih dahulu ye..fuhh

Bella Enveeus said...

Wah wahh gambar2 buat org terliur uolls.. Haa dah dekat dah Hotel Everly dengan Bella.. Boleh lah ke sana untuk iftar bersama keluarga Ramadan nanti. Harga pun affordable. Thanks for the info Khai!

mrspuex said...

perghhh 4 chef bergabung meletopp kaw kaw kawww.. tgk menu berderet tu meleleh ailio akak.. berlumba2 hotel sekarang ni promo utk juadah berbuka puasa bersama keluarga..

Suria Amanda said...

perghhh...semua makanan memang buat akak terliur dik..ni kalau dapat berbuka kat sini sure tak tau nak pilih yang mana satu, end up sure terpinga- pinga..last2 minum air makan kuih je..hehehe..kalau akak tempat pertama dituju sure bahagian kambing bakar..

Ana Suhana said...

Banyak hotel yang buat tema kampung tahun ni. Sebab tu lah yang paling dekat dengan orang malaysia. Mee rebus daging tu lain dari yang lain. Kena cuba kalau iftar di sana.

Hasif Hamsyari said...

Wahh sukanya dengan konsep yang dibawa. Yang penting makanan dia pun nampak menggoda! Air tangan 4 orang chef sekali gus pulak tu. Memang berbaloi sangat kalau nak cuba ni!

Emi said...

Weyyyy kenapa semua menu nampak sedap niiiii. Yang paling aTas tu ketam eh? Ke bukan? Haha. So far belum pernah dapat jemputan review hotel everlyn ni

Hanny Abdullh said...

Nampak menggiurkan tengok makann yang dihidangkan bulan puasa nanti. Sis belum pernah lagi cuba berbuka kat sini..teringin rasanya nak mencuba. Masalaahnya jauh lah pulak..kalau dekat memang dah selalu ke sana

The Fat Paw said...

The food selection looks so inviting. Mesti cuba ni. Tak la jauh sgt pon. Will make a booking soon

Mahamahu said...

Hotel Everly ni tak pernah miss setiap tahu akan pergi buka puasa kat sini sebab memang masakan tradisi mereka rasa original dan sangat sedap seperti makan kat kampung...

The Smell of Coffee said...

Yg baca ni pun dah terliur dah hahahhaa mee daging tu nmpk sedap sungguh..harga pun berpatutan

Absolute Yana said...

Okay...if i go I will definitely try the mee kuah daging..and also that crab in the first pic...it looks so appetizing...

Lia Hasty said...

wah banyaknya pilihan menu kat sini. Tengok pun nampak sedap dan menyelerakan. Berbaloi dengan harga. yang special ada pakej, menginap, sahur dan berbuka tu.

Mermaid said...

Amboi terliur ika lihat semua menu sedapnya. Voleh la kalau nk dtg sini dgn kluarga. Mesti mereka suka