Total Pageviews

Tempat Berbuka Puasa 2017 : INTEKMA Shah Alam

Kalau sebelum ini Aku dah share mengenai tempat berbuka di Putrajaya. Kali ini Aku ingin berkongsi dengan korang mengenai salah satu tempat berbuka menarik di Shah Alam. Untuk orang Shah Alam dan Warga Uitm korang wajib baca artikel ini. 



Pernah dengar INTEKMA Resort & Convention Centre (IRCC) yang terletak di Seksyen 7 Shah Alam? Ini merupakan tahun yang kedua  Aku berkesempatan untuk review INTEKMA ini.



 Kalau Sebelum ini dibuat di Dewan, tahun ini ramadan buffet di INTEKMA jauh lebih besar dan selesa. pada tahun ini merupakan tahun pertama  buffet ramadan dibuat di khemah besar (Marquee Tent) yang baru dibuka pada September tahun lula

Mariah weh baru - baru ini dengan kehadiran rakan media, artis dan client mereka yang datang untuk melihat sendiri buffet ramadan pada tahun ini. Kalau korang nak tahu khemah ini bleh memuatkan sehingga 1000 orang pada satu masa.

Suasana buffet ramadan pada tahun ini dimeriahkan lagi dengan dekorasi elemen tradisional seperti lampu minyak antik, kain Sarong, serta motif batik Mega Mendung

Sudah pasti korang akan terkenang semula nostalgia zaman silam yang bleh dilihat juga di dalam karya seni lukisan oleh Puan Mastura Abdul Rahman yang dipilih sebagai inspirasi hiasan buffet ramadan pada tahun ini. 





Tu baru cakap casal hiasan, makanan jangan cakaplah. Tersedia lebih dari 70 jenis menu.









 Antara yang popular adalah Murtabak, , Kambing Golek, Ayam Masak Ros, Pindang Ikan, Sotong Masak Hitam, Daging Gulai Kawah dan banyak lagi. 








Sajian pencuci mulut tradisional yang sukar nak dapat sekarang pun boleh dapat di INTEKMA seperti Sago Gula Melaka, Bubur Pulut Hitam, Bubur Cha Cha, Agar - agar pandan dan banyak lagi. Sedap! 

Harga buffet ramadan di INTEKMA? Take note guys! Sebab harga buffet ramadan di INTEKMA sangat berpatutan! 

EARLY BIRD -RM45 
KANAK - KANAK - RM 27
DEWASA - RM55
PAKEJ KELUARGA ( 2 DEWASA + 2 KANAK - KANAK ) - RM 149 
OKU/WARGA EMAS - RM49
WARGA UITM - DISKAUN 10%

So warga Shah Alam jangan lupa untuk berbuka  di INTEKMA

Untuk maklumat lanjut dan tempahan sila hubungi : 

Hotline +603 5522 5000 / 03 5522 5009 / 5001 / 5104 / 5106 / 5222 / 5066
Instagram : @intekmaresort
Facebook : INTEKMA Resort & Convention Centre 
Twitter : @intekmarcc 

1 comment:

INTEKMA RESORT said...

Hi Budak Pacat...
Thanks for good write up...


Terima kasih daun keladi ,
kalau sudi iftar lah bersama kami lagi..